Sindikat biciklista pokrenuo je kampanju pod nazivom “Dva kotača od zaraze su jača”. Radi se o kampanji poticanja korištenja bicikla za sva nužna kretanja gradom, koja traje do 24. prosinca 2020.
Kroz akciju se želi potaknuti sve građanke i građane Zagreba, ali i cijele Hrvatske na što češće korištenje bicikla kao prijevoznog sredstva za sva nužna kretanja. – Šaljite nam svoje fotografije vožnje biciklom na Facebook eventu ili ih dijelite na društvenim mrežama uz hashtag #zgazimozarazu, pozvali su iz Sindikata biciklista.
Organizatori akcije navode velike i važne prednosti vožnje biciklom u vrijeme epidemije poput lakog održavanja fizičke distance, smanjenja pritiska na javni gradski prijevoz i manje gužvi u prometu. Također naglašavaju kako bicikliranje djeluje pogodno i na psihofizičko zdravlje, povećava radnu efikasnost i smanjuje broj odlazaka na bolovanje, a smanjuje i zagađenje zraka, što dodatno doprinosi respiratornom zdravlju opće populacije.
DVA KOTAČA OD ZARAZE SU JAČA, A BICIKLIRANJE IMA NIZ PREDNOSTI
ODABERITE BICIKL ZA PRIJEVOZNO SREDSTVO
Gužve u prometu su svakodnevne i cjelodnevne čime se ne samo zagađuje zrak, nego i usporava javni gradski prijevoz te se onemogućuje prohodnost hitnih službi, što je velik problem pogotovo u vrijeme epidemije. No, problemi su djelomično rješivi pojedinačnim doprinosom i vlastitom odgovornošću na jednostavan način – odabirom bicikla kao prijevoznog sredstva. Svjetska zdravstvena organizacija također je dala preporuku građanima da koriste bicikl za svoja svakodnevna putovanja na posao i u školu, ali i za rekreaciju kako bi se očuvalo fizičko i mentalno zdravlje, koje je osobito ugroženo upravo zbog preporučene izolacije.
Iz Sindikata biciklista ponavljaju kako su u proljetnom lockdownu pozivali donosioce odluka na prenamjenu prometnih površina, odnosno da omoguće pješacima i biciklistima dodatne prometne koridore kako bi se zadovoljilo održavanje fizičke distance, smanjio pritisak na javni prijevoz, smanjile gužve i izbjegla opasnost od pada dijelova oštećenih zgrada poslije potresa u Zagrebu. Nažalost, to se nije dogodilo, iako su, kažu, pripremili i jednostavne smjernice temeljene na primjerima europskih i svjetskih gradova. Sada ponovno pozivaju donosioce odluka da prepoznaju poticanje sigurnog bicikliranja i pješačenja kao mjeru suzbijanja epidemije.
– Dodatno, lokalne vlasti pozivamo da se biciklističke prometne površine redovito čiste i drže prohodnima kako bi vožnja bila sigurna te ne bi dolazilo do dodatnih pritisaka na zdravstveni sustav uslijed potencijalnih nesreća uzrokovanih guranjem pješaka i biciklista na uski prostor nogostupa, ističu u Sindikatu biciklista i dodaju kako je važni prilikom vožnje biciklom biti oprezan u prometu i poštovati prometna pravila.