Ljubav prema pčelama u obitelji Čajko u Slavoniji razvija se još sredinom prošloga stoljeća kada se djed Toma iz hobija počeo baviti pčelama. Djed pčele nije selio po pašama već se bavio stacionarnim pčelarstvom, a ljubav, tradicija i zanimanje za ovaj posao prenosili su se s koljeno na koljeno.
Obitelj intenzivnije ulazi u posao 2011. godine kada se unuk Dalibor ozbiljnije zainteresirao za pčele i počinje s djedom raditi kako bi naučio osnove pčelarstva. Godinu dana kasnije, u svijet pčelarstva ulazi drugi unuk Danijel Čajko koji nam prepričava svoju obiteljsku poduzetničko turističku priču.
“Neko vrijeme smo radili skupa, ali brat zbog posla uskoro odlazi u Zagreb pa briga oko pčelinjaka ostaje na meni. Lako se zaljubiti u taj posao i to sam uskoro osjetio na vlastitoj koži. Danas mi je samo žao što sam toliko čekao i što nisam i ranije krenuo,” ističe Danijel čija obitelj danas ima u vlasništvu 4,5 hektara zemljišta, od čega se veći dio odnosi na faceliju, heljdu i drugo medonosno bilje, a ostalo su sadnice oraha. Sve površine nalaze se u malom mjestu Soljani, 40 kilometara od sjedišta njihovog OPG-a u Županji.
OPG Čajko trenutno ima 150 košnica, a planiraju povećanje na 250 košnica. “Obzirom da sam po struci inžinjer informatike, sam sam dizajnirao etikete, napravio web stranicu i webshop, a uskoro se svaki naš korak mogao pratiti na internetu. Kvaliteta nam je od početka bila na prvom mjestu i to smo željeli pokazati svima. Obiman i naporan je to posao, ali uz trud i zalaganje sve se može. A kada se radi ono što se voli, tada je sve daleko lakše,” napominje Danijel koji je od pčelarstva krenuo i prema turizmu te u novootvorenom edukativno-prodajnom prostoru u Županji planira organizirane posjete pri kojima će posjetitelji moći uživo vidjeti cijeli postupak proizvodnje od polja do stola. Prezentirat će se vađenje meda iz košnice, kontrole vlage i zrelosti, otklapanja okvira, vrcanje, filtriranje, homogeniziranje odnosno cijeli proces do punjenja u proizvoda u teglice i lijepljenje etikete.
Inače, ovo obiteljsko gospodarstvo svoje proizvode plasira na tržište izravno jer tako ostvaruje najbolju prodajnu cijenu, ali i direktan kontakt s kupcima koji im je izuzetno važan. “Trudimo se ukazati na važnost korištenja pčelinjih proizvoda u svakodnevnoj prehrani kao i na njihov blagotvoran učinak na zdravlje”, naglašavaju ovi marljivi ljudi i ponavljaju kako tajnu proizvodnje pravog, prirodnog meda pčele nose u svom tijelu i organima za probavu koji stvaraju med te su sretni što imaju proizvod gotovo nezamjenjiv u ljudskoj prehrani.
Foto: kucameda.com
Ovaj OPG nositelji je oznake ‘Med hrvatskih pčelinjaka’, a u njihovoj Kući meda natočena je prva nacionalna staklenka i u Županji je održana njena promocija. “U Županji imamo uređenu automatsku vrcaonu za med koju smo opremili vlastitim sredstvima te novouređenu automatsku punionicu meda koju smo realizirali kroz mjeru 6.3.1. Ruralnog razvoja. Projekt smo pisali sami, a najveći posao tu je odradio treći, najmlađi brat Tomislav Čajko inače po struci magistar ekonomije,” ponosno ističe Danijel Čajko dodajući kako su proizvode osmislili za korisnike koji brinu o svom zdravlju te žele konzumirati domaći proizvod koji će ih uvijek iznova oduševiti svojom visokom kvalitetom, okusima i zdravstvenim učinkom. Opredijelili su se samo na vrhunski med što potvrđuju brojne zlatne medalje te razna priznanja.
“Nema na svijetu pčele koja proizvodi loš med. Loš med rezultat je industrijskog punjenja ili lošeg, nesavjesnog i neobrazovanog pčelara” zaključuju na kraju ove slatke priče s krajnjeg Istoka Lijepe naše koji turiste privlači predivnom prirodom, rijekama, manifestacijama, ali i bogatom gastro ponudom te kvalitetnim proizvodima poput vrhunskog meda. Kuća meda je svakako priča koju trebate okusiti kada dođete u Vukovarsko srijemsku županiju.
Autor: Blanka Kufner, Agroklub