Čakovec slavi Porcijunkulovo programom koji dulje od pola stoljeća povezuje vjerske i svjetovne sadržaje u cjelinu koja oplemenjuje i uveseljava i mlado i staro.
Priča o prilično neizgovorljivom imenu ove manifestacije ide ovako: unutar bazilike sv. Marije Anđeoske u Asizu nalazi se crkvica sv. Marije od Anđela, mjesto potpunog oprosta od vremenitih kazni. U njoj je sveti Franjo 1208. godine doživio obraćenje na dan 2. kolovoza, a mala crkva – porcijunkula – i njezin simbolički značaj danas su motiv brojnih religijskih programa.
Čakovečko Porcijunkulovo je tradicionalna kulturno – turistička manifestacija koja ove godine obilježava 58. godinu održavanja, što je čini jednom od najdugovječnijih i najvećih manifestacija u regiji, a njezin bogat i raznovrstan program čini je jedinstvenim eventom.
Iako je Porcijunkulovo tradicionalno proštenje, ono je spoj tradicije i modernizma, a posjetiteljima nudi eklektičan program ispunjen umjetnošću, autentičnim proizvodima, zabavom i edukacijom.
Novi vizualni identitet festivala potpisuju LM Komunikacije
– Ove smo se godine odlučili otići u jednom drugom smjeru u smislu da će festival dobiti drugačiju vibru, ali i u načinu prezentacije festivala prema van. Posjetitelji koji su nam do sada dolazili na Porcijunkulovo su bili ili oni koji su bili ranijih godina, pa im se svidjelo, ili ljudi iz šire regije koji već znaju da se tu slavi proštenje, koje je veselo i bogato. Kod nas se proštenja još uvijek tradicionalno pohode, slave i obilježavaju. Ove nam je godine namjera privući neku novu publiku, pa smo se u tom kontekstu odlučili na urbaniju prezentaciju samoga festivala, kojom želimo zahvatiti jednu novu ciljnu skupinu”, rekao je direktor Turističke zajednice grada Čakovca Filip Horvat.
S tim ciljem Turistička je zajednica odlučila promijeniti i vizualni identitet festivala, a osmišljavanje novog koncepta potpisuje tvrtka LM Komunikacije. Privlačan, veseo i šaren novi logo odlikuje tipografija koja ne koristi predizajnirani font, već je svako slovo ručno crtano i samim time je unikatnih proporcija, a šarenom paletom boja dodatno je stavljen naglasak na bogati i šarolik program.
– Inspirirala nas je činjenica da se manifestacija širi na različite dijelove grada, pa smo razmišljali o tome kako izgleda pogled prema dolje, na građevine i svojevrsni labirint koji teče među njima. Lajtmotiv nam je bio labirint sreće – veselo i šareno mjesto gdje svatko može pronaći nešto za sebe. To je bila misao kojom smo se vodili kada smo krenuli u izradu logotipa. Željeli smo da bude razigrano, da bude u duhu Porcijunkulova na kojem je od početka prisutno to šarenilo, pojašnjava Nikola Budiša, generalni direktor i osnivač LM Komunikacija, te dodaje – U Turističkoj zajednici grada Čakovca su bili oduševljeni predloženim rješenjem. Osmislili smo samo taj jedan prijedlog i naručitelj ga je odmah prihvatio u cijelosti, nije bilo potrebe niti za jednom korekcijom. Osnovom tog prijedloga smo napravili cijeli brend, sa svim promotivnim materijalima koji će biti u opticaju na ovogodišnjoj manifestaciji. I mi u LM Komunikacijama smo vrlo zadovoljni time kako smo odradili ovaj projekt.
Kako bi se dodatno obogatio novi vizualni identitet, svaku od glavnih kategorija – primjerice gastro, zanati i glazba – moguće je dodatno izbrendirati ilustracijama inspiriranim i ilustriranim u stilu samoga brandinga, koristeći poligone i boje iz logotipa.
Mogućnost primjene ovih vizualnih rješenja vrlo je široka i za očekivati je da će ovaj mladi, nadobudni, inventivni tim koji ne poznaje granice biti dosljedno drugačiji i u nastavku kampanje koja će Porcijunkulovo predstaviti kao manifestaciju koja je vrlo hip i s razlogom in.
Ovogodišnje 58. izdanje Porcijunkulova održava od 28. srpnja do 2. kolovoza. Koncept manifestacije ove je godine malo drugačiji, usklađen s potencijalom grada. Posjetitelji će šarenilo Čakovca upoznati na novi način, jer će ovogodišnje Porcijunkulovo biti prilika da se približi urbanom sadržaju, ritmovima i vibracijama.
Filip Horvat dodatno pojašnjava kako su Festival malo proširili na način da uz glavnu binu, koja nosi svoju publiku, otvaraju i jednu urbanu binu, na kojoj će nastupiti renomirani hrvatski izvođači, a koja će imati “taj” malo drugačiji vibe.
-Tu je i nova zona koju smo nazvali Dječja zona. Naziv joj nije baš kreativan, no u njoj će biti puno sadržaja koji jesu zanimljivi i kreativni – od glumačkih radionica pa do klasičnih zabavnih instalacija za najmlađe. Cijeli jedan dio parka bit će posvećen dječjoj zabavi. Pokušavamo ove godine odaslati poruku da ova manifestacija donosi za svakoga ponešto i to je poruka koju naš novi vizualni identitet treba prenijeti – da je Porcijunkulovo dovoljno urbano za mlade, jer je drugačije, ali i da se odlikuje tim šarenilom koje je dječje. Svatko tko dođe moći će doživjeti svoj šareni trenutak, zaključuje Horvat.
Foto: LM Komunikacije