Još je samo nekoliko dana ostalo do početka jednog od najvećih svjetskih turističkih sajmova – ITB Berlin. Posebno mjesto zauzet će destinacije koje su u protekloj godini ulagale u zeleni odnosno održivi turizam. Green Destinations Top 100 Stories dobro je poznat popis takvih destinacija, a ove godine u tom društvu našao se i Dugi otok.

///Lošinj petu godinu zaredom u TOP 100 “Green destinations” svijeta
Dugi otok je najveći otok u skupini sjevernodalmatinskih otoka. Na površini oko 115 četvornih kilometara živi manje dvije tisuće stanovnika koji se ponajviše bave ribarstvom, poljoprivredom i turizmom. Obalu Dugog Otoka prema otvorenom moru karakteriziraju oštri kontrasti. Park prirode Telašćica – najsigurnija, najljepša i najveća prirodna luka na Jadranu – uglavnom je strma i sastoji se od očaravajućih hridi. Na sjeverozapadnoj strani otoka pak, nalaze se mirne uvale i pješčana plaža Sakarun.

“Otok kontrasta”, kako ga neki nazivaju, pozivajući se na raznolikost kojom obiluje, vodi posjetitelje na “putovanje” kroz tradiciju i suvremeni svijet njegujući svoju prirodu, te posebnosti i zanimljivosti koje ga izdvajaju od ostalih otoka.
Dugi otok je prvenstveno mjesto odmora i uživanja. Pobornici aktivnog odmora svoje će zadovoljstvo pronaći u istraživanju otoka uređenim i označenim pješačkim i biciklističkim stazama, podvodnim špiljama, atraktivnim ronilačkim odredištima, obilasku arheoloških nalazišta… Tijekom godine organiziraju se razna sportsko-rekreativna događanja, a Dugi Otok posjetiteljima nudi putovanje kroz splet netaknute prirode, tradicije i modernog načina života.

///Plitvička jezera – jedna od TOP 100 “najzelenijih” priča svijeta
Kvalitetno – Dugi otok
Dugi otok sinergija je jedinstvene prirode i tradicijskih i kulturnih običaja. Iako na otoku posluje veliki broj domaćih, ekološki prihvatljivih proizvođača, njihova ponuda nije bila adekvatno prezentirana turistima koji su ponudu otoka smatrali oskudnom.

U cilju što bolje promocije domaćih proizvođača i cjelokupne otočne ponude, Turistička zajednica općine Sali odlučila je kvalitetne otočne proizvode i usluge brendirati pod nazivom Kvalitetno – Dugi otok i brendove učiniti vidljivima. Do sada oznaku ima 15 lokalnih proizvođača sa 17 proizvoda, dok tri restorana koriste domaće proizvode u svojim jelovnicima. Zbog pogodnosti za domaće proizvođače, njihov interes je u stalnom porastu.
Osim predstavljanja i promicanja bogate ponude “Kvalitetno – Dugi otok” na zadovoljstvo turista koji cijene domaće, kvalitetne i ekološki prihvatljive proizvode, projekt je potaknuo i poduzetništvo unutar lokalne zajednice te pokrenuo njihovu međusobnu suradnju kroz korištenje lokalnih proizvoda u lokalnoj gastronomiji.

Ovim iskorakom u upravljanju destinacijom Turistička zajednica Sali pridonijela je promociji otočne destinacije na lokalnom i regionalnom tržištu i socio-ekonomskoj dobrobiti koja vodi daljnjem održivom razvoju destinacije.