Maja Vikario: Umjetna inteligencija sve zastupljenija u planiranju, a putnici traže osjećaj svrhe u svakom putovanju

Zamislite putovanje koje nije samo bijeg od svakodnevice, već prilika za osobni rast i otkrivanje nepoznatog. Prema najnovijem istraživanju Booking.com-a, 2025. godina donijet će promjenu u načinu na koji doživljavamo putovanja – brišući granice između avanture i opuštanja, tradicije i inovacija, spontanosti i pomnog planiranja.

Ali kako će putovanja izgledati ove godine i kako ćemo koristiti tehnologiju kako bismo oblikovali svoje odluke o putovanjima? Maja Vikario, regionalna menadžerica Booking.com-a, jedne od vodećih svjetskih digitalnih platformi za putovanja, otkriva nam ekskluzivne uvide u to kako bi se navike hrvatskih putnika mogle razvijati u 2025. godini.

alternativna odredišta
Alternative Itineraries, foto: Booking.com, ©Shutterstock

Koji su neki od ključnih trendova koji oblikuju način na koji će ljudi putovati u 2025. godini?

Putnici sve više traže dublji osjećaj svrhe u svakom putovanju – od pripadnika baby boomer generacije koji se upuštaju u adrenalinske avanture, do muškaraca koji na muškim putovanjima stavljaju naglasak na mentalno zdravlje. Nove tehnologije već sada pomažu putnicima pronaći iskustva prilagođena njihovim potrebama, no u 2025. godini vidjet ćemo kako se inovacije koriste kako bi pomogle turistima zadovoljiti potrebe samih destinacija koje žele iskusiti. Primjerice, gotovo dvije trećine hrvatskih putnika planira koristiti tehnologiju za donošenje informiranijih odluka i pronalaženje autentičnih iskustava, ne samo kako bi očuvali destinacije koje posjećuju, već i kako bi pozitivno doprinijeli tim mjestima. Alati koji koriste umjetnu inteligenciju, poput Booking.com-ovog AI Trip Plannera, imat će ključnu ulogu u oblikovanju ovakvih putovanja, s trećinom hrvatskih putnika koji pokazuju interes za korištenje umjetne inteligencije pri planiranju svojih putovanja.

opuštanje
Passport to Immortality, foto: Booking.com, ©GettyImages

Dakle, tehnologija će i dalje imati veliku ulogu u načinu na koji ljudi putuju. Kako se to uklapa sa željom za autentičnim putovanjima?

Primjećujemo promjenu u načinu na koji putnici koriste tehnologiju – postaju sve svjesniji kako ju koriste. Na primjer, više od pola hrvatskih putnika (54%) svjesno odlučuje ne označavati lokacije na društvenim mrežama prilikom posjeta manje poznatim destinacijama, čime pomažu da ta mjesta ostanu ispod radara i sprječavaju gomilanje ‘Instatourista’. Štoviše, 75% hrvatskih putnika nada se koristiti tehnologiju kako bi otkrili manje posjećena područja, dok ih 20% već sad koristi aplikacije kako bi izbjeglo gužve u stvarnom vremenu.

Ranije ste spomenuli trend muškaraca koji na muškim putovanjima stavljaju fokus na mentalno zdravlje. Što stoji iza tog pomaka prema self-careu i osobnom rastu?

Sa sve većom sviješću o važnosti self-carea i osobnog razvoja, sve više muškaraca traži smislenije i kvalitetnije odnose s drugima, pri čemu 37% hrvatskih putnika kaže da bi potaknuli prijatelja ili člana obitelji da odu na putovanje samo za muškarce – a taj postotak raste na 50% među pripadnicima Generacije Z i na 47% među milenijalcima. Svrha takvih putovanja je odvajanje od svakodnevnog stresa, fokusiranje na odmor i opuštanje, poboljšanje mentalnog zdravlja te poticanje osobnog rasta i razvoja.

zen putovanja
Boyz II Zen, foto: Booking.com, ©Shutterstock, Elba Region

Kako se muškarci sve više okreću putovanjima koja promiču mentalno zdravlje, primjećujemo li sličan trend i među ostalim putnicima?

Općenito, putovanja više nisu samo oblik odmora – sve se više doživljavaju kao način ulaganja u dugoročno zdravlje i kvalitetu života, potaknuto željom za boljim životnim navikama. Više od dvije trećine hrvatskih putnika zanima sudjelovanje na retreatovima usmjerenima na dugovječnost, zdravlje i vitalnost, čime nadilaze tradicionalne wellness odmore i fokusiraju se na koristi za zdravlje čiji je učinak dugotrajnijeg karaktera, kroz napredna iskustva poput terapije crvenim svjetlom, krioterapije i tretmana matičnim stanicama.

Imajući ove trendove na umu, postoje li vidljive razlike u načinu na koji različite skupine putuju?

Kod obitelji bilježimo sve veći interes za zajedničkim iskustvima, pri čemu starije generacije sve češće žele financijski poduprijeti mlađe na putovanjima. Umjesto da samo povećaju štednju sljedećih generacija, žele stvarati trajne zajedničke uspomene kao obitelj. Zapravo, 89% hrvatskih putnika spremno je platiti iduće putovanje svojoj djeci, a 79% isto bi učinilo i za svoje unuke, kako bi zajedno uživali u kvalitetnom vremenu i stvarali nove uspomene.

intervju maja vikario
Multigen Megatrips, foto: Booking.com, ©GettyImages

Umjetna inteligencija sve više preuzima ulogu osobnog asistenta za putovanja – spomenuli ste Booking.com-ov AI Trip Planner, no koje još inovacije možemo očekivati? Kako će AI pojednostaviti i unaprijediti iskustvo putovanja?

Naš AI Trip Planner već sada pomaže putnicima u svim fazama njihova putovanja – od odabira destinacija i smještaja do pronalaženja atrakcija i još puno toga. Kako se tehnologija umjetne inteligencije nastavlja razvijati i sve se više integrira u turističku industriju, vidimo još veći potencijal za pojednostavljenje i unapređenje iskustva putovanja, pretvarajući AI u pravog “putnog asistenta u džepu”. Bilo da se radi o personalizaciji plana putovanja, pružanju informacija o putovanju u stvarnom vremenu ili davanju prilagođenih preporuka, umjetna inteligencija ima moć učiniti putovanja lakšima i ugodnijima za sve putnike.

POSLJEDNJE OBJAVE

Prijavite se na naš newsletter

Tjedna doza najboljih turističkih priča. Newsletter vam daje uvid u najvažnija događanja i teme o kojima se pisalo na portalu turistickeprice.hr

Vaša e-mail adresa bit će sigurno pohranjena i korištena samo u svrhu stranice turistickeprice.hr i neće se prosljeđivati trećim osobama.