Čak 82% putnika iz Hrvatske smatra kako ljudi trebaju početi djelovati odmah, kako bi očuvali planet za buduće generacije. Pokazalo je to istraživanje koje je objavio Booking.com, a koji sadrži uvide prikupljene od više od 29.000 putnika iz 30 zemalja.
Foto: Booking.com
Kako se svijet putovanja ponovno počinje otvarati, izvješće o održivim putovanjima za ovu godinu pokazuje kako su putnici odlučniji putovati održivo. Tako se izjasnilo 48% putnika iz Hrvatske, dok njih 49% kaže kako je pandemija utjecala na promjenu gledišta i uvođenje pozitivnijih promjena. Pri tome su recikliranje i smanjenje otpada od hrane najvažniji prioriteti.
Navike putnika iz njihova svakodnevna života, pokazuje istraživanje, u skladu su s njihovim željama vezanima za buduća putovanja. Tako 91% njih želi smanjiti komunalni otpad, 90% smanjiti potrošnju električne energije, a 86% njih navodi kako se žele ekološki prihvatljivije kretati, primjerice hodati, biciklirati ili koristiti usluge javnog prijevoza, a ne taksi ili usluge najma automobila.
Poštivanje lokalne zajednice također je visoko na popisu putnika koji žele doživjeti autentična iskustva, očuvati kulturno naslijeđe ili osigurati da je ekonomski učinak ove branše ravnomjerno raspodijeljen na svim razinama društva. Osim toga, 61% putnika iz Hrvatske navodi kako će čak izbjegavati popularna odredišta i atrakcije čime bi smanjili stvaranje prevelikih gužvi i kako bi pomogli proširiti pozitivni učinak putovanja na neka manje posjećivana odredišta i zajednice.
Foto: Booking.com
Mnoge od ovih obveza za održivošću već se ostvaruju, pozitivni znakovi doista postoje, ali još uvijek ima puno prostora za poboljšanje. I dok 86% putnika iz Hrvatske navodi kako žele boraviti u održivom smještaju u nadolazećoj godini, još uvijek postoje neke prepreke koje treba savladati. Čak 49% putnika iz Hrvatske i sada u 2021. godini smatra da jednostavno nema dovoljno dostupnih opcija za održiva putovanja.
Što se tiče svijesti i namjera, postoji mnogo sličnosti između putnika i smještajnih objekata, koji su svjesni kako je održivost u ugostiteljskoj branši važna. No još uvijek postoje značajni izazovi koje treba savladati kako bi informacije o održivosti postale lako dostupne putnicima u ranim koracima postupka rezervacije.
Korak po korak bliže cilju
Booking.com predstavlja program namijenjen smještajnim objektima, koji će im pomoći da provedu dodatne korake kako bi bili održiviji, bez obzira na to koliko su već učinili na tom polju. To uključuje i dijeljenje smjernica, uvida i najboljih primjera iz prakse sa smještajnim objektima putem različitih obrazovnih kanala, uključujući priručnike i prilagođeni sadržaj.
Foto: Booking.com
Vezano za tu temu, Booking.com trenutačno prikazuje više od 30 certifikata koje su službeno odobrili Globalno vijeće za održivi turizam (GSTC), Green Tourism i Znak za okoliš Europske unije, te brojni programi održivosti koje provode hotelski lanci. Tvrtka prikuplja te podatke izravno od tijela za certifikaciju i prikazuje ih na stranicama objekata partnera koji posjeduju neki od tih priznatih certifikata trećih strana. Osim toga, Booking.com također potiče pružatelje smještaja da ažuriraju informacije o održivosti, što uključuje 32 značajne prakse u pet ključnih kategorija: Otpad, Energija i staklenički plinovi, Voda, Podržavanje lokalnih zajednica i Zaštita prirode.
Od globalnog predstavljanja ove inicijative stotine tisuća smještajnih objekata već su počele dijeliti barem dio informacija o održivosti s Booking.com-om, i te se informacije mogu pregledati na banneru “Inicijativa za održivost” na stranicama smještajnih objekata. Iako je ova inicijativa još u povojima, ona predstavlja važan prvi korak u pružanju korisnicima većeg broja informacija o održivosti na transparentan način, što će im na kraju olakšati donošenje održivijih izbora vezanih za putovanja.
Ovo neovisno istraživanje proveo je Booking.com na uzorku od 29.349 ispitanika s 30 različitih tržišta (1000 iz SAD-a, 1007 iz Kanade, 1000 iz Meksika, 964 iz Kolumbije, 1000 iz Brazila, 1000 iz Argentine, 999 iz Australije, 941 iz Novog Zelanda, 1001 iz Španjolske, 1000 iz Italije, 1000 iz Francuske, 1000 iz Ujedinjenog Kraljevstva, 1000 iz Njemačke, 1003 iz Nizozemske, 986 iz Danske, 1,000 iz Švedske, 997 iz Hrvatske, 1005 iz Rusije, 1,003 iz Izraela, 1000 iz Indije, 1000 iz Kine, 1,005 iz Hong Konga, 968 iz Tajlanda, 963 iz Singapura, 1000 iz Tajvana, 1005 iz Vijetnama, 1000 iz Južne Koreje, 1000 iz Japana, 1002 iz Južne Afrike i 500 iz Kenije). Za sudjelovanje u anketi ispitanici su morali imati barem 18 godina, a uvjet je bio i to da su putovali barem jednom u posljednjih 12 mjeseci, da planiraju putovanje u 2021. te da su pri planiranju putovanja glavni donositelji odluka ili su uključeni u donošenje odluka. Anketa je provedena online u ožujku 2021.