Booking.com predviđa kakva nas putovanja očekuju u budućnosti

spot_img

Utjecaj pandemije koronavirusa osjetio se i još se uvijek osjeti u cijelom svijetu. Turizam je jedan od najteže, ako ne i najteže pogođenih sektora, a svijet putovanja zauvijek će ostati promijenjen ovim nezapamćenim trenutkom u ljudskoj povijesti. Putnici će težiti većoj razini sigurnosti i održivijim ponudama za putovanja, a također će se mijenjati njihove preferencije kad je riječ o tome kamo će i s kime putovati.

Booking.com proveo je istraživanje među više od 20.000 putnika iz 28 zemalja s vlastitim podacima kako bi otkrio devet predviđanja vezanih za putovanja u nadolazećim godinama. Više od pola globalnih putnika (53%)  i čak 41% putnika iz Hrvatske odgovorilo je kako im neće biti ugodno putovati dok se ne pronađe cjepivo ili učinkovit tretman protiv koronavirusa. Unatoč tome, sektor putovanja nastavit će se brzo prilagođavati i zadovoljavati potrebu za putovanjima kada ponovno bude sigurno, a ovo su razlozi koje navodi Booking.com.

Neutaživa želja za putovanjima

Tijekom razdoblja izolacije čak četiri od pet putnika iz Hrvatske bilo je uzbuđeno zbog ponovne mogućnosti putovanja, dok je 63% navelo kako će više cijeniti putovanja i kako ih u budućnosti neće uzimati zdravo za gotovo. Čak 46% putnika iz Hrvatske navodi povećanu želju za putovanjima u daleke destinacije, a 41% želi putovati više u budućnosti i tako nadoknaditi vrijeme izgubljeno u 2020. godini. Štoviše, 41% putnika iz Hrvatske planira putovanje kojim će nadoknaditi propuštene prilike za slavlje zbog koronavirusa, dok 31% planira ponovno rezervirati putovanje koje su morali otkazati.

Veća vrijednost za novac

Kao posljedica financijskog naslijeđa koronavirusa ljudi će neizbježno u budućnosti tražiti veću vrijednost za svoj uloženi novac. 67% putnika iz Hrvatske veću će pozornost posvetiti cijeni pri pretraživanju i planiranju putovanja, dok je njih 65% izjavilo kako je veća vjerojatnost da će tražiti promotivne ponude i uštede. Očekuje se kako će takvi uzorci ponašanja potrajati godinama. I dok putnici iz Hrvatske žele pružiti podršku sektoru turizma u njegovu oporavku (72%) i žele da njihove buduće rezervacije pomognu u ponovnom oporavku zajednica diljem svijeta (67%), također će očekivati puno više zauzvrat.

Lokalni putnici, ne turisti

Lokalna su putovanja došla u prvi plan jer su i dalje jednostavnija, sigurnija i najčešće održivija opcija. Gledajući u budućnost, boravak bliže kući i pretvaranje gostiju u lokalne putnike, a ne turiste, bit će na samom vrhu planova za putovanja. 49% ispitanika iz Hrvatske planira istražiti novo odredište unutar svoje regije/ zemlje, 68% će si uzeti vremena kako bi doživjeli prirodne ljepote vlastite zemlje, dok će 57% putnika iz Hrvatske otputovati nekamo gdje su već bili jer će im to odredište biti poznato.

U potrazi za bijegom iz stvarnosti

Možemo očekivati kako će odredišta i smještajni objekti pronalaziti sve inovativnije načine za korištenje sve veće želje putnika za bijeg od stvarnosti te će ih tako povezivati s doživljajima koje strpljivo čekaju. U potrazi za utjehom i skretanjem pažnje tijekom tjedana izolacije većina putnika iz Hrvatske (97%) provodila je vrijeme tražeći inspiraciju za putovanja, pri čemu više od trećine putnika (37%) traži potencijalna odredišta za putovanje čak jednom tjedno.

Sigurnost na prvom mjestu

Kako navodi Booking.com 50% putnika iz Hrvatske izbjegavat će određena odredišta, a 68% očekuje kako će se turističke atrakcije prilagoditi uvjetima i omogućiti socijalno distanciranje. Istovremeno, 67% putnika iz Hrvatske rezervirat će određeni smještajni objekt samo ako je jasno istaknuto koje mjere vezane za zdravlje i higijenu provode, pri čemu 69% putnika iz Hrvatske prednost daje objektima koji nude antibakterijske proizvode i proizvode za dezinfekciju.

Porast svijesti o utjecaju na okoliš

Gotovo pola putnika iz Hrvatske (49%) u budućnosti planira putovati na održiviji način, zbog čega se očekuje veća ekološka osviještenost u 2021. i nakon nje. Više od pola putnika iz Hrvatske (53%) očekuju kako će sektor putovanja ponuditi održivije opcije, a putnici će sukladno tome odabirati alternativna odredišta s ciljem izbjegavanja putovanja tijekom vrhunca sezone (53%) te prevelike gužve (57%).

Rad izvan ureda (digitalni nomadi)

Gotovo trećina putnika iz Hrvatske (28%) već je razmišljala o tome da rezervira smještaj s ciljem promjene lokacije rada na neko drugo odredište, pri čemu bi 51% putnika iz Hrvatske bilo spremno otići u karantenu ako bi mogli raditi izvan ureda.  Platforme za putovanja i smještajni objekti davat će prednost isticanju sadržaja za ured kod kuće i brzini bežičnog interneta kako bi privukli novu skupinu digitalnih nomada. 45% putnika iz Hrvatske iskoristit će priliku za produženje svojih poslovnih putovanja i usput uživa u slobodnom vremenu u određenom odredištu.

Male radosti

Korištenje preporuka vezanih za male radosti kao što su planinarenje (94%), čist zrak (50%), priroda (44%) i opuštanje (33%) na Booking.com-u povećalo se od početka pandemije. Istraživanja pokazuju kako više od dvije trećine putnika iz Hrvatske (71%) namjerava više cijeniti jednostavna iskustva, kao što je provođenje vremena s obitelji na otvorenom dok su na odmoru. Čak 42% putnika iz Hrvatske tražit će ruralnije i manje posjećene destinacije kako bi istinski uživali na otvorenom. 61% putnika iz Hrvatske preferira boravak u kući za odmor ili apartmanu umjesto u hotelu, a prošle godine 64% putnika preferiralo je hotel. Gotovo polovica globalnih putnika (46%), a isto vrijedi i za 27% putnika iz Hrvatske, prednost će dati objedu unutar objekta u odnosu na odlazak u restorane. Odmor na plaži bit će na samom vrhu popisa kad je riječ o ‘novom normalnom’, pri čemu više od polovica putnika iz Hrvatske (54%) kaže da je upravo to njihova preferirana vrsta putovanja, nakon čega slijede opuštajuća putovanja (54%) i posjet nekom gradu (28%).

Spontanost uz pomoć tehnologije

Već sada 64% putnika slaže se s time kako će tehnologija igrati važnu ulogu u kontroliranju rizika za zdravlje na putovanju, a 63% putnika kaže kako će smještajni objekti morati koristiti najnovije tehnologije čime bi omogućili sigurniji način putovanja. Više od pola putnika (53%) tražit će tehnološke opcije kako bi u posljednji čas mogli rezervirati stol u restoranu, a gotovo četvrtina (21%) očekivat će više uređaja za samostalno korištenje umjesto pultova s kartama i ulaznicama. Više od pola putnika (55%) također je uzbuđeno zbog potencijala tehnologije za dodatnom personalizacijom njihova iskustva na putovanju u budućnosti.

POSLJEDNJE OBJAVE

Prijavite se na naš newsletter

Tjedna doza najboljih turističkih priča. Newsletter vam daje uvid u najvažnija događanja i teme o kojima se pisalo na portalu turistickeprice.hr

Vaša e-mail adresa bit će sigurno pohranjena i korištena samo u svrhu stranice turistickeprice.hr i neće se prosljeđivati trećim osobama.