Booking.com predviđa kakva nas putovanja očekuju u budućnosti

Utjecaj pandemije koronavirusa osjetio se i još se uvijek osjeti u cijelom svijetu. Turizam je jedan od najteže, ako ne i najteže pogođenih sektora, a svijet putovanja zauvijek će ostati promijenjen ovim nezapamćenim trenutkom u ljudskoj povijesti. Putnici će težiti većoj razini sigurnosti i održivijim ponudama za putovanja, a također će se mijenjati njihove preferencije kad je riječ o tome kamo će i s kime putovati.

Booking.com proveo je istraživanje među više od 20.000 putnika iz 28 zemalja s vlastitim podacima kako bi otkrio devet predviđanja vezanih za putovanja u nadolazećim godinama. Više od pola globalnih putnika (53%)  i čak 41% putnika iz Hrvatske odgovorilo je kako im neće biti ugodno putovati dok se ne pronađe cjepivo ili učinkovit tretman protiv koronavirusa. Unatoč tome, sektor putovanja nastavit će se brzo prilagođavati i zadovoljavati potrebu za putovanjima kada ponovno bude sigurno, a ovo su razlozi koje navodi Booking.com.

Neutaživa želja za putovanjima

Članak se nastavlja ispod oglasa

Tijekom razdoblja izolacije čak četiri od pet putnika iz Hrvatske bilo je uzbuđeno zbog ponovne mogućnosti putovanja, dok je 63% navelo kako će više cijeniti putovanja i kako ih u budućnosti neće uzimati zdravo za gotovo. Čak 46% putnika iz Hrvatske navodi povećanu želju za putovanjima u daleke destinacije, a 41% želi putovati više u budućnosti i tako nadoknaditi vrijeme izgubljeno u 2020. godini. Štoviše, 41% putnika iz Hrvatske planira putovanje kojim će nadoknaditi propuštene prilike za slavlje zbog koronavirusa, dok 31% planira ponovno rezervirati putovanje koje su morali otkazati.

Veća vrijednost za novac

Kao posljedica financijskog naslijeđa koronavirusa ljudi će neizbježno u budućnosti tražiti veću vrijednost za svoj uloženi novac. 67% putnika iz Hrvatske veću će pozornost posvetiti cijeni pri pretraživanju i planiranju putovanja, dok je njih 65% izjavilo kako je veća vjerojatnost da će tražiti promotivne ponude i uštede. Očekuje se kako će takvi uzorci ponašanja potrajati godinama. I dok putnici iz Hrvatske žele pružiti podršku sektoru turizma u njegovu oporavku (72%) i žele da njihove buduće rezervacije pomognu u ponovnom oporavku zajednica diljem svijeta (67%), također će očekivati puno više zauzvrat.

Lokalni putnici, ne turisti

Lokalna su putovanja došla u prvi plan jer su i dalje jednostavnija, sigurnija i najčešće održivija opcija. Gledajući u budućnost, boravak bliže kući i pretvaranje gostiju u lokalne putnike, a ne turiste, bit će na samom vrhu planova za putovanja. 49% ispitanika iz Hrvatske planira istražiti novo odredište unutar svoje regije/ zemlje, 68% će si uzeti vremena kako bi doživjeli prirodne ljepote vlastite zemlje, dok će 57% putnika iz Hrvatske otputovati nekamo gdje su već bili jer će im to odredište biti poznato.

U potrazi za bijegom iz stvarnosti

Možemo očekivati kako će odredišta i smještajni objekti pronalaziti sve inovativnije načine za korištenje sve veće želje putnika za bijeg od stvarnosti te će ih tako povezivati s doživljajima koje strpljivo čekaju. U potrazi za utjehom i skretanjem pažnje tijekom tjedana izolacije većina putnika iz Hrvatske (97%) provodila je vrijeme tražeći inspiraciju za putovanja, pri čemu više od trećine putnika (37%) traži potencijalna odredišta za putovanje čak jednom tjedno.

Sigurnost na prvom mjestu

Kako navodi Booking.com 50% putnika iz Hrvatske izbjegavat će određena odredišta, a 68% očekuje kako će se turističke atrakcije prilagoditi uvjetima i omogućiti socijalno distanciranje. Istovremeno, 67% putnika iz Hrvatske rezervirat će određeni smještajni objekt samo ako je jasno istaknuto koje mjere vezane za zdravlje i higijenu provode, pri čemu 69% putnika iz Hrvatske prednost daje objektima koji nude antibakterijske proizvode i proizvode za dezinfekciju.

Porast svijesti o utjecaju na okoliš

Gotovo pola putnika iz Hrvatske (49%) u budućnosti planira putovati na održiviji način, zbog čega se očekuje veća ekološka osviještenost u 2021. i nakon nje. Više od pola putnika iz Hrvatske (53%) očekuju kako će sektor putovanja ponuditi održivije opcije, a putnici će sukladno tome odabirati alternativna odredišta s ciljem izbjegavanja putovanja tijekom vrhunca sezone (53%) te prevelike gužve (57%).

Rad izvan ureda (digitalni nomadi)

Gotovo trećina putnika iz Hrvatske (28%) već je razmišljala o tome da rezervira smještaj s ciljem promjene lokacije rada na neko drugo odredište, pri čemu bi 51% putnika iz Hrvatske bilo spremno otići u karantenu ako bi mogli raditi izvan ureda.  Platforme za putovanja i smještajni objekti davat će prednost isticanju sadržaja za ured kod kuće i brzini bežičnog interneta kako bi privukli novu skupinu digitalnih nomada. 45% putnika iz Hrvatske iskoristit će priliku za produženje svojih poslovnih putovanja i usput uživa u slobodnom vremenu u određenom odredištu.

Male radosti

Članak se nastavlja ispod oglasa

Korištenje preporuka vezanih za male radosti kao što su planinarenje (94%), čist zrak (50%), priroda (44%) i opuštanje (33%) na Booking.com-u povećalo se od početka pandemije. Istraživanja pokazuju kako više od dvije trećine putnika iz Hrvatske (71%) namjerava više cijeniti jednostavna iskustva, kao što je provođenje vremena s obitelji na otvorenom dok su na odmoru. Čak 42% putnika iz Hrvatske tražit će ruralnije i manje posjećene destinacije kako bi istinski uživali na otvorenom. 61% putnika iz Hrvatske preferira boravak u kući za odmor ili apartmanu umjesto u hotelu, a prošle godine 64% putnika preferiralo je hotel. Gotovo polovica globalnih putnika (46%), a isto vrijedi i za 27% putnika iz Hrvatske, prednost će dati objedu unutar objekta u odnosu na odlazak u restorane. Odmor na plaži bit će na samom vrhu popisa kad je riječ o ‘novom normalnom’, pri čemu više od polovica putnika iz Hrvatske (54%) kaže da je upravo to njihova preferirana vrsta putovanja, nakon čega slijede opuštajuća putovanja (54%) i posjet nekom gradu (28%).

Spontanost uz pomoć tehnologije

Već sada 64% putnika slaže se s time kako će tehnologija igrati važnu ulogu u kontroliranju rizika za zdravlje na putovanju, a 63% putnika kaže kako će smještajni objekti morati koristiti najnovije tehnologije čime bi omogućili sigurniji način putovanja. Više od pola putnika (53%) tražit će tehnološke opcije kako bi u posljednji čas mogli rezervirati stol u restoranu, a gotovo četvrtina (21%) očekivat će više uređaja za samostalno korištenje umjesto pultova s kartama i ulaznicama. Više od pola putnika (55%) također je uzbuđeno zbog potencijala tehnologije za dodatnom personalizacijom njihova iskustva na putovanju u budućnosti.

- Oglas -

POSLJEDNJE OBJAVE

Prijavite se na naš newsletter

Tjedna doza najboljih turističkih priča. Newsletter vam daje uvid u najvažnija događanja i teme o kojima se pisalo na portalu turistickeprice.hr

Vaša e-mail adresa bit će sigurno pohranjena i korištena samo u svrhu stranice turistickeprice.hr i neće se prosljeđivati trećim osobama.