Turistička zajednica grada Zagreba u suradnji s tvrtkom Equinox Vision, hrvatskim startupom koji razvija platformu Equinox za laku objavu sadržaja proširene stvarnosti, omogućila je građanima Zagreba, Splita, Osijeka, Rijeke i Pule uživanje u posebno kreiranim sadržajima Adventa u Zagrebu.
Riječ je o autorskim ilustracijama Zorana Đukića s motivima zagrebačkih adventskih starogradskih prozora predstavljenih kroz izložbu na otvorenom pod nazivom “Virtualni božićni prozori”. Equinox ih je pretvorio u animirane i interaktivne trodimenzionalne AR (Augmented Reality) objekte koji se korisnicima iscrtavaju u proširenoj stvarnosti na ekranu njihovog pametnog telefona.
Svi koji imaju pametne telefone mogu putem besplatne aplikacije Equinox XR vidjeti trodimenzionalne ilustracije prozora i komunicirati s njima na samoj lokaciji. Tako ih korisnici mogu vidjeti pomoću kamere mobitela na riječkom Korzu, splitskim Prokurativama i Trgu Gaje Bulata, osječkoj Tvrđi i pulskim Zlatnim vratima, a u Zagrebu na oko 20 lokacija poput Trga bana Jelačića, Trga kralja Tomislava, jezera Jarun i Bundek, parka Maksimir i drugih.
Na POVEZNICI se nalazi karta svih dostupnih lokacija. Dovoljno je instalirati aplikaciju s Google i Apple trgovina i otići na neku od lokacija na koje su postavljeni adventski sadržaji. Svoj osobni doživljaj izložbe i interakcije s postavljenim AR objektima, korisnici aplikacije mogu podijeliti na društvenim mrežama.
Na ovaj su način višestruko nagrađivani Advent u Zagrebu i Turistička zajednica grada Zagreba postali tehnološki lider koji je prepoznao AR, odnosno proširenu stvarnost, te platformu Equinox kao tehnologiju koja može ponuditi dodatnu vrijednost i interaktivnost postojećem turističkom proizvodu.
– S obzirom kako trenutna epidemiološka situacija ne dozvoljava veću realizaciju turističkog prometa i ako se Advent u Zagrebu održava u drugačijem obliku nego prijašnjih godina s “Virtualnim božićnim prozorima”, donosimo dašak našeg adventskog ugođaja u kojem svi možemo odgovorno uživati. Kako ljudi više borave u svojim kvartovima, tako se ovogodišnji motivi Adventa mogu pronaći na širem području Zagreba. Osim toga, prisutni smo i u četiri hrvatska grada jer želimo barem djelić Adventa prezentirati svima onima koji ne mogu putovati. Turističku ponudu moramo prilagoditi novonastalim uvjetima, a ovakve inovacije omogućuju nam stvaranje dodatne vrijednosti, atraktivnosti, ali i pojavnosti našeg najpoznatijeg turističkog proizvoda, izjavila je Martina Bienenfeld, direktorica Turističke zajednice grada Zagreba.
Jezero Jarun
Foto: Turistička zajednica grada Zagreba
– Snaga platforme Equinox leži u lakom i brzom objavljivanju najrazličitijih animiranih i interaktivnih AR sadržaja, fotografija, video-zapisa, 3D likova, koje je moguće pregledavati na pametnim telefonima, najraširenijim uređajima koje svatko ima u džepu. Za razliku od jednokratnih AR aplikacija koje se dugotrajno i mukotrpno razvijaju za svaki AR projekt zasebno od nule, platforma Equinox omogućuje svakodnevno objavljivanje AR sadržaja na način blizak onome društvenih mreža,“ rekao je Ivan Voras, suosnivač tvrtke Equinox Vision.
Pod sloganom “Osjetite svjetlost”, ovogodišnji Advent u Zagrebu održava se u nešto drugačijem ozračju, sukladno preporukama i odlukama nadležnih tijela, ali u nastojanju očuvanja duha najboljeg božićnog sajma u Europi.
Advent u Zagrebu ove godine donosi kulturna događanja koja na najljepši mogući način uvode u blagdansko raspoloženje i iščekivanje Božića, s obzirom na danu situaciju. Pored devet različitih prigodnih glazbenih programa, tu su i izložba Advent u Zagrebu putem proširene stvarnosti te prigodno ukrašeni prozori na Gornjem Gradu.