“Izvan okvira” naziv je novog kulturno-umjetničkog projekta Turističke zajednice grada Zagreba, koji se realizira u suradnji s kreativnim timom Nas dve – Ana Mikin i Tina Kovačiček i odabranim umjetnicima.
Umjetnost u javnom prostoru glavna je misao vodilja ovog projekta. Koriste se zgrade Muzeja za umjetnost i obrt, Škole primijenjene umjetnosti i dizajna, Galerije Gradec i Umjetničkog paviljona. Naime, umjetnici inspirirani njihovom poviješću, građom, ali i aktualnom situacijom, osmišljavaju instalacije koje postavljaju “Izvan okvira”.
Na taj način umjetnost izlazi iz galerija i muzeja, a njihova pročelja i prostori koji ih okružuju dobivaju novu privremenu funkciju i postaju jedinstvena galerija na otvorenom.
Projekt “Izvan okvira” se posebno osvrće i na aktualnu temu obnove Zagreba, skrećući pozornost na kulturnu ponudu grada koja je pretrpila značajna oštećenja uzrokovana zagrebačkim potresom, a cijeli projekt traje od 27. listopada do 27. studenog.
Više o umjetničkim instalacijama u sklopu projekta “Izvan okvira”
Muzej za umjetnost i obrt & Škola primijenjene umjetnosti i dizajna
Ida Blažičko/ Hommage Bolléu
Prostorno-specifična intervencija na pročelju historicističke palače građene od 1887. do 1891. godine u duhu njemačke renesanse posvećena je arhitektu Hermanu Bolléu. Upravo je on nakon razornog potresa 1880. godine postao poznat kao obnovitelj i graditelj hrvatske metropole.
Umjetnički paviljon
Maša Barišić & Jelena Malenica/ Novi krajolik
Skulptura od metala koja “raste” kroz mjesec i polako prekriva stepenice na ulazu Umjetničkog paviljona, privremeno zatvorenog nakon potresa. Podsjetnik na elementarnu nepogodu pretvara se u vrt obrastao biljem; metalnim bršljanom, u simbol života i umjetnosti, koja i dalje živi i raste, čak i u nemogućim uvjetima. Baš kao i samonikla biljka.
Maša Barišić/ Privremeno zatvoreno
Zbog potresa neke su od građevina u funkcijama muzeja ili umjetničkih galerija doživjele privremeno zatvaranje. Izgubivši mogućnost rada te građevine ostaju bez svoje funkcije, stoje kao podsjetnik na ranjeni grad i čekaju “oživljavanje”. Iako Umjetnički paviljon trenutačno ne može pozivati posjetitelje na obilazak izložbe, intervencijom umjetnice sam postaje umjetničko djelo i poziva građane da gledaju izvana.
Galerija Klovićevi dvori & Galerija Gradec
Boris Bare & Ivo Gašparić/ Vani
Uokvirene slike velikih dimenzija, čiji su motivi inspirirani građom Galerije Klovićevi dvori, “izlaze” iz galerijskog prostora i postavljaju se na zapušteno pročelje Galerije Gradec. Predimenzionirane skulpture predstavljaju publiku koja je sastavni dio izložbe, dok prolaznici na licu mjesta postaju dijelom umjetničkog rada.