U srcu Tokija, u stilskoj četvrti Aoyama, 13. lipnja 2025. održana je svečana dodjela nagrada Japan Olive Oil Prize (JOOP) – prestižnog međunarodnog natjecanja koje slavi kvalitetu, inovativnost i kreativnost u svijetu ekstra djevičanskog maslinovog ulja.
One Love, One Ocean maslinovog ulja
JOOP 2025. privukao je čak 577 uzoraka iz 28 zemalja, čime je dodatno učvršćen status jednog od najvažnijih natjecanja u EVOO sektoru. Kroz masterclassove, vođena kušanja i edukativne radionice, JOOP potiče japanske konzumente da prepoznaju i cijene vrhunsko ulje te pomaže svjetskim proizvođačima da se uspješno pozicioniraju na zahtjevnom japanskom tržištu.
– Naš rad ne prestaje s dodjelom nagrada, on traje cijele godine. Pobjednike predstavljamo na sajmovima, u B2B i B2C kontekstima, a najveća agri-food priredba Foodex Japan idealna je prilika za susret s kupcima i distributerima, istaknuo je Davide Fantoni, direktor Talijanske gospodarske komore u Japanu.
Tržišni trendovi: uspjeh zdravih opcija
Prema IndexBox izvješću „Japan: Virgin Olive Oil Market Analysis“ (2024), japansko tržište ekstra djevičanskog maslinovog ulja poraslo je s oko 280 milijuna € u 2023. na 307 milijuna € u 2024. godini (+9,6 %), a procjene predviđaju da će dosegnuti preko 337 milijuna € do kraja 2025. Potražnja za „zdravim“ i premium namirnicama raste iz godine u godinu.




Stručni žiri: globalna ekspertiza
Međunarodni žiri, sastavljen od 12 svjetski priznatih stručnjaka, odabrao je pobjednike kroz pomnog vrednovanja i slijepe degustacije provedene prema najvišim međunarodnim standardima. Ovogodišnji suci su: Antonio G. Lauro (Italija), Fernando Martinez Roman (Španjolska), Miciyo Yamada (Japan), Alexis Kerner (Sjedinjene Države), M. Ángeles Calvo Fandos (Španjolska), Birsen Can (Turska), Marcelo Scofano (Brazil), Na Xie (Kina), Hiromi Nakamura (Japan), Mariko Shimada (Japan), Stamoula Karambelas (Grčka) i Hideaki Shibata (Japan).
JOOP Design Award: gdje ulje susreće dizajn
Uz natjecanje posvećeno kvaliteti ulja, JOOP Design Award, koji se dodjeljuje od 2020. godine, ističe i estetske te komunikacijske aspekte ekstra djevičanskih maslinovih ulja – ambalažu, etikete i dizajn boce ocjenjuje međunarodni žiri stručnjaka za dizajn u sastavu: Rafael Moneo (Španjolska), Marc Sadler (Francuska), Ludovica Serafini i Roberto Palomba (Italija), Choi Byung Hoon (Južna Koreja) i Denis Guidone (Italija).
Pobjednici JOOP 2025
Kategorija Flavoured
- Agrumato-Method Calabrian Chili Olive Oil (Corto Olive Co., SAD)
Kategorija Polyphenol
- HYPERELON ULTRA GOLD (G-TEAM, Grčka)
Best of Country

- Argentina: Siriano Gourmet (AIMURAI S.A.)
- Brazil: Estância das Oliveiras CORATINA (Brazil)
- Hrvatska: Premiums (OPG Stranić)
- Grčka: Terra Creta Organic EVOO (Melissa – Kikizas SA)
- Italija: LECCIO DEL CORNO – TREBBIO (TREBBIO)
- Jordan: MAIDA ARBOSANA (Al Maida Agricultural)
- Portugal: Casa de Santo Amaro PRESTIGE PDO (TRÁS-OS-MONTES PRIME LDA)
- Južna Afrika: Kielder Premium Selection EVOO (Kielder South Africa)
- Španjolska: Señorío de Camarasa Recién Hecho (SCA Santa Isabel de Torres)
- Tunis: Huile d’olivia red meat (Dear Goodness)
- Turska: Gaia Oliva Memecik (Gaia Oliva LTD ŞTİ)
- SAD: Frantoio Extra Virgin Olive Oil (Durant Olive Mill)
Nagrade za dizajn

- Rami Torti IGP Olio di Puglia (Azienda Agricola Adriatica Vivai)
- Boeira Extra Virgin Olive Oil (Quinta da Boeira, Portugal)
- Yiayia and friends (Nacaro foods, Grčka)
Zašto pratiti JOOP?
- Inspiracija za gastro entuzijaste i dizajnere.
- Potvrda kvalitete za stručne kupce i obične ljubitelje maslinovog ulja.
- Mreža kontakata na globalnom tržištu.
U Tokiju su ove godine još jednom pokazali kako je maslinovo ulje puno više od kulinarskog sastojka – to je priča o tradiciji, inovaciji i strasti prema zdravlju i estetici.