Molim organizatore Croatia Rallyja da druge godine zatvore barem pola Zagreba

U tijeku je najveći sportski događaj u Hrvatskoj ove godine – Croatia Rally ili treća etapa Svjetskog prvenstva u reliju (WRC), a koja se održava u Hrvatskoj od četvrtka, 22. do nedjelje 25. travnja. Riječ je o sportskom spektaklu najviše razine koji će Hrvatsku staviti na automobilističku kartu svijeta, a osim sportske veličine, događaj donosi i značajan gospodarsko-turistički utjecaj. 

No fasciniraju me negativni komentari zbog zatvaranja ceste u Zagrebu i frustracija ljudi na gužvu u prometu. Svi bi htjeli veće plaće, razvoj i rast gospodarstva, bolju kvalitetu života ali po mogućnosti da dobiju na lutriji. Kako sam rođen i živio sam većinu svojeg života u Zagrebu, gužve na prometnicama su svakodnevna pojava, kao i svakog većeg europskog grada. Doduše, Zagreb općenito ima veliki problem s lošom prometnom infrastrukturom kao i javnim prijevozom, pa je to dodano izraženo, a što je rezultat lošeg razvoja grada. Dakle, građani se žale na krivu adresu. No to je neka druga priča, vratimo se na Croatia Rally.

Članak se nastavlja ispod oglasa

Kada bi bar češće zatvarali grad zbog raznih manifestacija i sportski događanja, a pogotovo ovog tipa koji imaju globalni medijski doseg. I zato molim organizatore Croatia Rallyja da druge godine zatvore barem pola grada Zagreba, jer to bi značilo još bolju promociju Lijepe naše kao i veću turističku potrošnju koja bi ostala lokalnoj ekonomiji.

Kao prvo, dobiti jednu ovakvu organizaciju nije “zajebancija”. Isprike na rječniku, no moram to naglasiti jer ljudi nisu svjesni koliki je to uspjeh i koliko to znači za cijelu Hrvatsku. Radi se o vrhunskoj organizaciji i produkciji po svjetskim standardima, a to znači da imamo kompetencije za organizaciju jednog takvog mega spektakla. I to je veliko priznanje. Uopće ne sumnjam kako će organizatori ispuniti zadana očekivanja, dapače, siguran sam kako će ih nadmašiti. I moramo ih nadmašiti, jer bez obzira na sve, Hrvatska je u globalnim okvirima mala. I zato se moramo duplo više potruditi i nametnuti kako bi dobili jedno ovakvo događanje. Za to su potrebni ljudski resursi, vrhunske tvrtke koje mogu isporučiti sve po visokim standardima i naravno budžet koji to može pratiti. No važnije je ovo prvo, od samog budžeta. Tu se radi o reputaciji i brendu WRC-a, a koja ima veliku vrijednost, ako ne i najveću. Jer kao što znamo razvijanje brenda je maraton, kompleksan i skup proces, a sve se može srušiti kao kula od karata samo jednim krivim potezom.

I zato usprkos možda nekada većoj financijskoj dobiti, povjerenje da se ovakva manifestacija može organizirati ima najveću vrijednost. To je stvar koja uvijek daje taj “kilogram” više kod vaganja tj. donošenja odluke o domaćinstvu. Kao i općenito u poslovnom svijetu.

WRC je nakon Formule 1 najgledaniji oktanski sport svijeta

WRC samo na prvu ili površini ima veliki pozitivan utjecaj. Od medijske globalne vidljivosti, brendiranja Hrvatske, do ekonomskih pokazatelja. No to je samo direktna korist. Prilika je to koja otvara vrata, puno više vrata, od turizma do dogovaranje novih poslova i poticanja izvoza naše pameti. I ono ključno, svrstava nas na globalnu mapu izvrsnosti. Kao u teoriji kaosa koja govori: “Ako leptir zamahne krilima u Pekingu, on može uzrokovati uragan na Floridi“. To ne znači da vjetar koji nastaje mahanjem leptirovih krila uzrokuje uragan, već da i mahanje leptirovih krila može promijeniti slijed događaja koji bi se zbio da leptir nije mahao krilima. Stavite to u kontekst poslovnih prilika i sve vam je jasno.

To je potvrda naše izvrsnosti da smo u stanju organizirati i biti domaćin jedne ovakve manifestacije, od organizacije, produkcije do promocije. I zato JE dolazak WRC-a iznimno značajan te puno šira priča od same utrke. Prilika koju ne smijemo ispustiti. Zamislite da imate referencu u svojem poslovnom CV-u da ste bili dio ekipe koja je organizirala WRC. Referenca koja otvara vrata.

Kada gledamo pozitivan utjecaj WRC-a u destinaciji, možemo usporediti 2019. godinu kao referentnu. Tako je 2019. godine utrke WRC-a pratilo 836 milijuna gledatelja uz 4.3 milijuna gledatelja uz staze. Studije pokazuju da je izravna potrošnja pratitelja, organizacije i timova tijekom Relija u Portugalu 2019. premašila 73 milijuna eura. A upravo se s Portugalom, koji je odlično iskoristio potencijal organizacije etape WRC-a, vrlo često uspoređujemo u turističkom smislu.

Ove godine, analize pokazuju da je samo vrijednost globalne medijske vidljivosti za Hrvatsku od Croatia Rallyja preko 40 milijuna eura. Osim medijske vrijednosti, Croatia Rally ima i veliki značaj za imidž Hrvatske jer našu zemlju pozicionira na kartu svijeta obožavatelja auto-moto sporta.

Članak se nastavlja ispod oglasa

Iako se WRC održava pod strogim epidemiološkim standardima, a to znači da nema prodaja ulaznica i gledatelja, ipak u Zagreb stiže 1.200 sudionika natjecanja – vozača i pratećeg osoblja, a događaj će online ili uživo pratiti oko 1.500 novinara i snimateljskih ekipa. To znači i popunjenost hotelskog smještaja, angažman putničke agencije i sve druge poprate industrije koje sudjeluju u organizaciji ovakve utrke…znamo moć turizma kao multiplikatora.

Taka fastest on SS10! ⏱️🏁1️⃣ Takamoto Katsuta 12:36.92️⃣ Sébastien Ogier +3.43️⃣ Elfyn Evans +5.7#CroatiaRally #WRC #WRClive

Posted by Croatia Rally on Saturday, April 24, 2021

Uz to, ekonomska istraživanja hrvatskih znanstvenih institucija koja su izrađena prije nekoliko godina pokazala su da procijenjena generirana potrošnja u stabilnoj tržišnoj situaciji prema konzervativnom scenariju iznosi preko 22 milijuna eura. Kako god radiš cost benefit analizu, u velikom smo plusu.

Sličan tekst sam pisao prije više godina oko održavanja Ultra festivala u Splitu, gdje su se građani žalili na previše smeća tijekom i nakon Ultra festivala.

I zato još jednom naglašavam. Molim organizatore Croatia Rallyja da druge godine zatvore barem pola grada Zagreba, jer to bi značilo još bolju promociju Lijepe naše kao i veću turističku potrošnju koja bi ostala lokalnoj ekonomiji. A da ne pričamo o drugim benefitima, kao što je imati poslovnu perspektivu tj. priliku predstaviti se raznim poslovnim ljudima iz Europe i svijeta koji prate i koji su involvirani u utrku, a koja se otvara ispod svjetla reflektora. Tako se dogovaraju nova poslovanja i otvaraju nove prilike.

Bravo za dugogodišnji trud cijele ekipe koja je zaslužna da se danas na hrvatskim cestama vozi WRC.

P.S. Info da izbjegnete gužvu, ako je to moguće: Zatvaranje cesta povodom održavanja Croatia Rallyja

Fotografije: Croatia Rally

- Oglas -

POSLJEDNJE OBJAVE

Prijavite se na naš newsletter

Tjedna doza najboljih turističkih priča. Newsletter vam daje uvid u najvažnija događanja i teme o kojima se pisalo na portalu turistickeprice.hr

Vaša e-mail adresa bit će sigurno pohranjena i korištena samo u svrhu stranice turistickeprice.hr i neće se prosljeđivati trećim osobama.

Autor

Kategorije