Istraživanje: U „novom normalnom“ najviše nam nedostaju druženje i putovanja

Putovanja su pri samom vrhu onoga što ispitanicima najviše nedostaje u „novom normalnom“, pokazalo je istraživanje MasterIndex-a koje je za Mastercard provela agencija Improve. Putovanja drže drugo mjesto ove ljestvice s 41% glasova ispitanika, dok 57% njih ističe da im najviše nedostaje druženje. Slijede glazbeni festivali i koncerti (40%), obiteljska okupljanja (30%), kazališta, kino i izložbe (25%), sportska događanja (23%), izlasci i noćni život (18%) i rekreacija (10%). Obiteljska okupljanja više nedostaju starijim ispitanicima, sportski događaji muškarcima, a izlasci i koncerti ženama.

Od ispitanika koji planiraju putovati, najviše je onih koji planiraju adventske izlete u neku od europskih metropola (11%, za razliku od 25% 2019.). Nakon toga slijede skijanje i doček Nove godine s po 5%. Najveći dio adventskih, skijaških i novogodišnjih putovanja unutar Europe trajat će do tjedan dana što znači da će tek rijetki putovati dulje. Uglavnom se planiraju putovanja do četiri dana, jedino su planirani nešto duži odlasci na skijanje.  

Najviše je ispitanika iz Istre, Primorja i Gorskog kotara koji planiraju putovanje u inozemstvo ove zime – njih 31%. Slijede Dalmatinci i Zagrepčani (22%). No najveći dio ispitanika ovu zimu ipak planiraja putovanja unutar Hrvatske o čemu smo pisali ovdje. Naime koronakriza potiče lokalna putovanja tako da 46% ispitanika planira putovati unutar Hrvatske.

PUTUJEMO MANJE, ALI NA PUTOVANJIMA TROŠIMO VIŠE

Rezultati su pokazali kako druženje, putovanja, festivali i koncerti najviše nedostaju potrošačima u „novom normalnom“. Također ispitanici su zabrinuti za utjecaj pandemije na financijsko stanje, dinamiku u obiteljskim odnosima i sreću te društvene veze i odnose.

Broj putovanja ove godine je značajno pao u usporedbi s 2019., ali na putovanjima trošimo više i sve više plaćamo karticama. Broj ispitanika koji ove zime planiraju putovati u inozemstvo je pao za 56% u usporedbi s 2019., a 5% njih planira ići na skijanje, dok 11% planira na adventska putovanja.

Ispitanike u planiranju inozemnih putovanja sprječavaju lošija financijska situacija i strah od otkazivanja zbog epidemiološke situacije.

* Online istraživanje MasterIndex o navikama korištenja financijskih usluga u Hrvatskoj te stavu prema platnim karticama u rujnu i listopadu je 2020. za kompaniju Mastercard provela agencija za istraživanje tržišta Improve, na uzorku od 1.024 korisnika bankarskih usluga u Hrvatskoj u dobi od 18 do 55 godina.

Foto i izvor: Mastercard

POSLJEDNJE OBJAVE

Prijavite se na naš newsletter

Tjedna doza najboljih turističkih priča. Newsletter vam daje uvid u najvažnija događanja i teme o kojima se pisalo na portalu turistickeprice.hr

Vaša e-mail adresa bit će sigurno pohranjena i korištena samo u svrhu stranice turistickeprice.hr i neće se prosljeđivati trećim osobama.