Uz početak proljeća, Dan voda i sat gašenja svjetla… kao upozorenje za više svjetlosti u životu i održivom razvoju

Nekako s proljeća… i slogan popularne pjesme bio je povod za mnoge akcije koje imaju za cilj jačanje svijesti o održivosti i svekolikom suživotu na planeti Zemlji kojeg bi trebalo i prigodno obilježiti 22. travnja tekuće godine.

To je naš dug prema budućim generacijama da prirodnu i kulturnu baštinu koju smo naslijedili ne samo promoviramo nego i održivo koristimo i upravljamo. Jedan od načina je i podizanje svijesti ali i edukacija svih generacija na zabrinjavajuće postupke u ophođenju prema prirodi čiji smo suvremenici ali često i (ne)odgovorni korisnici.

I turistička valorizacija prirodne i kulturne baštine spada u kategoriju koja bi trebala poštivati pravila održivosti kako ekološke i sociokulturne tako i ekonomske. Nositelji tih aktivnosti ujedno su i dionici sustava ODRŽIVOG TURIZMA koji podrazumijeva i optimalizaciju organizacijskih, tržišnih i drugih odnosa, a u konačnici i svrhovitosti tog procesa.

Zato i mnoge organizacije, udruge, fondacije privatne i javne pa i obrazovne institucije nastoje u svojim programima djelovanja implementirati načela održivog razvoja koja su sadržana u mnogim Deklaracijama održanih zadnjih desetljeća. Takvu praksu provode i mnoge akademske institucije koje svoje kurikulume nastoje prilagoditi suvremenim obrazovnim trendovima. I u svjetski poznatoj vjerskoj destinaciji i hodočasničkom mjestu Međugorju djeluje jedna visokoškolska institucija koja obrazuje kadrove za održivo upravljanje i druge djelatnosti u turističkim destinacijama.

MENADŽMENT I ODRŽIVI TURIZAM je odjel koji u svom kurikulumu sadrži sve aspekte destinacijskog menadžmenta koji uz teoretski i praktični dio osposobljava za tržište rada te kao nositelje svekolike održivosti reciptivne destinacije. Specifičnost ovog studija je i mjesto izvođenja nastave ali i prakse gdje se uz vjerske ali i druge potrebe susreću ljudi različitih kultura i identiteta a što mu daje posebno obilježje i zanimljivost.

Akademsko promišljanje i promicanje univerzalnih vrijednosti kako u turizmu tako i drugim srodnim djelatnostima od ekološke, kulturološke, vjerske do obrtničke i poljodjelske i gastro aktivnosti. To je zapravo jedno klastersko ili grozdoliko umrežavanje koji ima i simboličko značenje kao Božji vinograd koji “vapi” za odgovornim radnicima.

Zato i korizmeno vrijeme koje upražnjavaju kršćani te ramazansko koje baštine muslimani, zapravo je i Božji poziv za preispitivanje savjesti odgovornost u svekolikom obraćanju čovjeka čovjeku ali i prirodi i kulturi koja nas okružuje. Naši prethodnici su znali kako se izgrađuju ti odnosi, a na nama je da ih slijedimo i učimo od njih.

Izvor fotografija: Marinko Brkić

POSLJEDNJE OBJAVE

Prijavite se na naš newsletter

Tjedna doza najboljih turističkih priča. Newsletter vam daje uvid u najvažnija događanja i teme o kojima se pisalo na portalu turistickeprice.hr

Vaša e-mail adresa bit će sigurno pohranjena i korištena samo u svrhu stranice turistickeprice.hr i neće se prosljeđivati trećim osobama.