Eurovizija, naša kulturno identitetska zabluda, ali i velika šansa za promociju turizma

Nekad “vizija, a danas song zabava” glavni je proljetni događaj koji kreira i imidž turističke destinacije, pa i ne čudi što je naš Histarski Marko glavna medijska zvijezda zadnjih dana. Baš kao i vatreni nogometaši, čije srebro i bronca sja poput zlata, al se nadamo da će kulturno zabavni projekt prevazići benefite sportskih uspjeha, koji prema mišljenju struke nisu adekvatno valorizirani.

baby lasagna eurovizija
Poseban ugođaj na Rivi… za našeg Marka, uz Baby Lasagnu plesalo se sve u “šesnaest”

Iako smo znali, u sportskom žargonu, da igrači s klupe rješavaju i važne utakmice, ni najveći optimisti nisu mogli vjerovati u uspjeh mlade histrijanske ekipe predvođene “eko etno evanđelistom Markom” na recentnom globalnom spektaklu EUROSONGU.

I doista, nakon kraćih priprema i mladalačkog zanosa i optimizma, zasjeni naš Kaštelirac globalni svijet kojim dominiraju “ne prirodni odnosi” i pokori kulturno zabavni život starog kontinenta.

Kako se Vaš bloger, slučajno našao u Splitu, najsportskijem gradu na svijetu, ali zbog drugog, kulturnog događaja i obilježavanja 500. obljetnice smrti naše kulturne zvijezde, Marka Marulića, koji je svojom JUDITOM, ali i svekolikim književnim stvaralaštvom pokorio kulturni život Europe toga doba, onda nije bilo dvojbe kako dvojicu Marka, treba blogirati i javno promovirati.

marko marulić marinko brkić

Njima u čast a nama za ponos

Slučajno ili ne ali i drevno ime Marko se ukorijenilo i u kulturni identitet Hrvata, od Marka Pola , Marka Križevčanina, preko Marulića, do današnjih dana i Marka Histrijatskog (iako će bit upamćen kao Baby Lasagna on je ipak naš Marko od plemenitog roda Purišića).

Al ono što posebno impresionira jest ples i oduševljenje mladih i starih Splićana i njihovih gostiju, ne mali broj domaćih i stranih turista pa i različitih zvanja i zanimanja.

baby lasagna eurovizija
Uz Marulićeve dane, oživio i splitski turizam

U grozdu obožavatelja, nekako se isticala glazbena pedagogica i profesorica Daca, humbosanska primadona koja je bila jednako oduševljena i životom i djelom Marka Marulića, kao i Marka srebrenjaka s Eurosonga.

Sreli smo se u Marmontovoj ulici na prigodnoj izložbi ali i na Rivi gdje je slavila i plesala uz ritmove Marka Lazanice.

split

Zasigurno su bili oduševljeni i domicilni ugostitelji i turistički djelatnici, kako zbog Markova uspjeha tako i velikog interesa turista, od Skandinavije do Mediterana.

Svi će rado čitati nadamo se i slijediti “Evanđelje po Marku” kao dio našeg vjerskog i kulturno zabavnog identiteta koji kroz turistički imidž može biti i dobar putokaz za brendiranje destinacije.

marko marulić, baby lasagna eurovizija
Ni humbosanska primadona, profesorica Daca nije bila ravnodušna na kulturno zabavni ugođaj

Ako to budu slijedili i naši saborski i eurozastupnici onda će i Markov trg cvjetati pozitivnim optimizmom, a ne prosvjednim pesimizmom.

Samo tako će i srebro našeg Marka s Eurovizije, postati zlato našeg svekolikog poslovnog i društvenog bivstvovanja na planeti koju zovemo naša zemlja, a koju sv. Marko iskonski štiti i čuva.

POSLJEDNJE OBJAVE

Prijavite se na naš newsletter

Tjedna doza najboljih turističkih priča. Newsletter vam daje uvid u najvažnija događanja i teme o kojima se pisalo na portalu turistickeprice.hr

Vaša e-mail adresa bit će sigurno pohranjena i korištena samo u svrhu stranice turistickeprice.hr i neće se prosljeđivati trećim osobama.