Hrvatske šume i TZ Zagrebačke županije potpisale sporazum o suradnji na promicanju tartufarstva

Hrvatske šume i TZ Zagrebačke županije potpisale Sporazum o poslovnoj suradnji u svrhu promicanja tartufarstva i turizma vezanog uz tartufarstvo. Sporazum je potpisan s ciljem zajedničke suradnje na promicanju tartufarstva, istraživanja i razvoja Centra za istraživanje gljivarstva, kao i publiciranja i brendiranja tartufarstva na šumskom području Zagrebačke županije kojim gospodare Hrvatske šume kao novog, neotkrivenog područja nalazišta tartufa.

– Bitno je istaknuti kako smo u svibnju 2020. godine započeli promovirati novu atrakciju ‘lov’ na crnoga tartufa u Turopoljskom lugu i posjetiteljima Turopolja ponudili novi i inovativan turistički proizvod, ‘lov’ na tartufe za koji postoji sve veći interes i zanimanje turista. Također smo kroz jedan kratki period uspostavili lanac vrijednosti ugostiteljske ponude odnosno započeli smo s promocijom i inovativnim pristupom razvoju gastronomske ponude s tartufima u kombinaciji s autohtonom kuhinjom Zagrebačke županije, ističe Ivana Alilović, direktorica TZ Zagrebačke županije. Posebno je odjeknula vijest o spajanju tradicionalnih štrukli s tartufima o čemu smo već pisali ovdje. Tartufi u Turopolju su dostupni tijekom cijele godine i pronašli su put i do naših autohtonih jela kontinentalne Hrvatske. Štrukli s tartufima tako su već postali tražena delicija zagrebačkog susjedstva koja osvaja i mirisom i okusom. Bogata gastro priča zagrebačkog zelenog prstena obogaćena je tartufima, koji polako ulaze čak i u tradicionalne recepte i udahnjuju im sasvim novi šarm i privlačnost.

Članak se nastavlja ispod oglasa

Radi se o novom i kvalitetnom turističkom proizvodu i to samo pola sata od centra Zagreba. Kampanja je na samom začetku već privukla veliku pozornost medija, ali i struke te samih posjetitelja te se će se ove godine zokružiti ovu novu turistička priča koja ima izniman potencijal. Važno je sada umrežavanje svih dionika procesa i brendiranje zagrebačkog crnog trartufa kao i njegova turistička valorizacija.

Crni tartuf nalazi se u autohtonoj šumi hrasta lužnjaka, gotovo ih je nemoguće komercijalno uzgajati, ali ih upućeni ljudi s obučenim psima mogu pronaći.Nakon lova na crni tartuf dokazano je kako nije istina da tartufi rastu samo u Istri, a čak se čini kako je kontinentalni dio Lijepe naše puno bogatiji crnim tartufima nego drugi dijelovi Lijepe naše.

Ono što je najvažnije,  postoje i novo otkrivenih 16 vrsta tartufa koje je analizirao, determnirao i potvrdio autentičnost profesor Romano Božac. Svi se ti tartufi, koji do 2018. nisu bili zabilježeni nigdje u svijetu, danas mogu vidjeti u Muzeju gljiva na središnjem zagrebačkom Trgu. Jedan od njih, turopoljski tartuf, nazvan je prema izumrlom turopoljskom govedu, Tuber prigmenius bos, a drugi nosi ime svog pronalazača – Tuber Kolić. Pronalaze se tu još i Tuber uncinatum, Tuber macrosporum, Tuber mesentericum, Tuber brumale… 

Kroz dodatnu promociju Turističke zajednice Zagrebačke županije potencijal ove ekskluzivne grane gljivarstva pronašao je put do lokalnih jelovnika i potaknuo ugostitelje sljubljivanju s tradicionalnim jelima ovog kraja ili otkrivanju novih kombinacija.

– Potrebno je razviti svijest lokalnog stanovništva i partnera, a suradnja sa Hrvatskim šumama d.o.o. daje nam jedan zamašnjak jer je nužno se tržišno definirati i imati podršku u korištenju šumskog područja Zagrebačke županije, kojim gospodare Hrvatske šume d.o.o. u svrhu razvoja projekta „lov na tartufe“ i sličnih projekata odnosno manifestacija u svrhu promicanja tartufarstva. Držim kako smo na pravom putu da tartuf postane brend i motiv dolaska u Zagrebačku županiju, zaključuje Alilović

– Šume su u Hrvatskoj zahvaljujući šumarskoj struci ostale prirodne, što znači da su zadržale bioraznolikost i da obiluju, između ostalog, i šumskim plodovima, kao što su tartufi koji su tema ovog Sporazuma. Ne zaboravimo da su najvažnije funkcije šume njezine općekorisne funkcije, koje se kreću od proizvodnje kisika, skladištenja ugljika, filtriranja vode, pa sve do rekreativne i estetske funkcije, u koju se odlično uklapa i ovaj projekt „lova na tartufe“, izjavio je Krunoslav Jakupčić, predsjednik Uprave HŠ d.o.o.

- Oglas -

POSLJEDNJE OBJAVE

NAJČITANIJE OBJAVE

Prijavite se na naš newsletter

Tjedna doza najboljih turističkih priča. Newsletter vam daje uvid u najvažnija događanja i teme o kojima se pisalo na portalu turistickeprice.hr

Vaša e-mail adresa bit će sigurno pohranjena i korištena samo u svrhu stranice turistickeprice.hr i neće se prosljeđivati trećim osobama.

Autor

Kategorije