Od Jurjeva do Martinja – nastavak akademskog promišljanja turizma našeg svagdašnjeg

Članak se nastavlja ispod oglasa

JURJEVO OKUPLJANJE ILI SHODOVANJE (svrhovit skup…) povodom svjetskog dana turizma, kojeg smo planirali okončati 30. rujna na dan smrti sv. Jeronima, dičnog Dalmatinca koji je akademskim promišljanjem, ali i prijevodom Biblije obilježio prvo stoljeće “legalizacije kršćanstva”, a uz sve vremenske i ine probleme, ipak nastavljamo krajem listopada kada se sjećamo još jedne “dinarske primadone” kraljice Katarine koja je život, na glasu svetosti okončala u Rimu 25. listopada 1478. godine.

Uz sjećanje na nezaboravnu Bosanskohumsku kraljicu i prigodan kulturni program u rodnom Blagaju kod Mostara, nastavljamo podno Biokova odakle je i isplovila, nakon ugošćavanja u Franjevačkom samostanu u Zaostrogu, prema Dubrovniku te kasnija za Anconu i Rim. Možda i ovi tragovi inspiriraju turističke djelatnike za svrhoviti, brandirani turistički aranžman.

Kulturni sladokusci će imati prilike uživati i u razgledanju izložbe kipara i slikara, jer planiramo ugostiti 4. HRVATSKO TRIJENALE KERAMIKE koja “kruži Lijepom našom”, a također je interesantna i za turiste koji bi mogli ostati ili posjetiti istočnu obalu Jadrana tijekom “miholjskog ljeta”.

A sve to uz inspirativno gastro druženje povodom Martinja i uz kušanje starog, možda se nađe i mladog vina, kojeg uz miješanje sa friškim kozjim mlijekom u ovim krajevima zovu i štuju kao BIKLU. Mjesto i vrijeme održavanja objavit ćemo blagovremeno… kad usuglasimo Božje i ljudsko vrime… naravno sve prilagođeno “njenoj visosti Coroni”, a sve to da nam umjesto “Covid-19 ne dođe Kokuz-20” kao što prozbori mudri posjetitelj Jurjevih dana. Ponovo pozivamo sve zainteresirane sudionike, promotore, sponzore, donatore, izlagače, kulturne i turističke djelatnike… da nam se jave sa prijedlozima i mogućim sudjelovanjem kako bismo na vrijeme i javno iskomunicirali ovaj nadamo se višestruko značajan PROJEKT.

Zaključci SVRHOVITOG SHODOVANJA s prigodnog OKRUGLOG STOLA

AKADEMSKI PRISTUP INTEGRALNOM TURISTIČKOM RAZVOJU ISTOČNOG JADRANA s naglaskom na povezivanje u ZELENO-MODRI KLASTER možemo sažeti u sljedećem:

  • prigodom formalnog i neformalnog višednevnog druženja iznjedreni su veliki strukturni problemi upravljanja RECIPTIVNOM DESTINACIJOM koji su samo intezivirani i postali vidljivi u koronakrizi, pa nam se po mišljenju većine sudionika uključivo i strane i domaće turiste, turizam… više događa nego kontrolirano upravlja,
  • integrirani pristup kako u području menadžmenta tako i marketinga je skoro pa misaona imenica…te nam uz birokratske statističke podatke koji mnogi niti razumiju niti im je jasna poruka koja dolazi od mjerodavnih institucija, zapravo ne nude konkretna rješenja s prijedlozima mjera i aktivnosti u multiplikativnoj gospodarsko-kulturnoj grani koja čini preko 20% BDP-a,
  • uz vatrogasne mjere, koje izazivaju prijepor kod ugostiteljsko-turističkih poduzetnika, a sve povezano i uz status djelatnika, nema svrhovitih prijedloga o “postkoronarnom nastavku djelatnosti o kojoj ovisi ne samo novi normalni život nego i preživljavanje, kako postojećih poduzetnika i djelatnika, tako i možebitno novih koji kroz poljoprivredu, gastronomiju, smještaj, adrenalinske sportove, eko etno aranžma, vide budućnost ostanka ili povratka u demografski opustošene krajeve,
  • uz sve slabosti i prijetnje iznesene su i neke zanimljive prilike koje kroz snažniji pristup mogu utjecati na bolje pozicioniranje reciptivne destinacije kojoj se mora udahnuti jasan identitet, te kroz marketinšku komunikaciju i jasan imidž tržiti na emitivnim tržištima i to po BRANDIRANOJ VRIJEDNOSTI, pa se čuo i prijedlog da se kroz definiciju DUBINSKOG TURIZMA zapravo uđe i u spiritualni život kako na reciptivnom tako i emitivnom tržištu…

Zato i ovim putem pozivamo sve zainteresirane, a posebno one iz akademske zajednice, da nam se jave s mogućim svrhovitim prijedlozima i možebitnim rješenjima, kao i sve koji se bave sličnim promišljanjem da sučelimo mišljenja na jednoj prigodnoj Znanstveno stručnoj konferenciji s internacionalnim predznakom koju bismo priredili krajem travnja 2021. i svrhovito se družili, baš kao i naši preci stoljećima unatrag.

Pisane prijedloge saljite na email poduzetnik1@hotmail.com

- Oglas -

POSLJEDNJE OBJAVE

NAJČITANIJE OBJAVE

Prijavite se na naš newsletter

Tjedna doza najboljih turističkih priča. Newsletter vam daje uvid u najvažnija događanja i teme o kojima se pisalo na portalu turistickeprice.hr

Vaša e-mail adresa bit će sigurno pohranjena i korištena samo u svrhu stranice turistickeprice.hr i neće se prosljeđivati trećim osobama.

Autor

Kategorije