JURJEVO OKUPLJANJE ILI SHODOVANJE (svrhovit skup…) povodom svjetskog dana turizma, kojeg smo planirali okončati 30. rujna na dan smrti sv. Jeronima, dičnog Dalmatinca koji je akademskim promišljanjem, ali i prijevodom Biblije obilježio prvo stoljeće “legalizacije kršćanstva”, a uz sve vremenske i ine probleme, ipak nastavljamo krajem listopada kada se sjećamo još jedne “dinarske primadone” kraljice Katarine koja je život, na glasu svetosti okončala u Rimu 25. listopada 1478. godine.
Uz sjećanje na nezaboravnu Bosanskohumsku kraljicu i prigodan kulturni program u rodnom Blagaju kod Mostara, nastavljamo podno Biokova odakle je i isplovila, nakon ugošćavanja u Franjevačkom samostanu u Zaostrogu, prema Dubrovniku te kasnija za Anconu i Rim. Možda i ovi tragovi inspiriraju turističke djelatnike za svrhoviti, brandirani turistički aranžman.
Kulturni sladokusci će imati prilike uživati i u razgledanju izložbe kipara i slikara, jer planiramo ugostiti 4. HRVATSKO TRIJENALE KERAMIKE koja “kruži Lijepom našom”, a također je interesantna i za turiste koji bi mogli ostati ili posjetiti istočnu obalu Jadrana tijekom “miholjskog ljeta”.
A sve to uz inspirativno gastro druženje povodom Martinja i uz kušanje starog, možda se nađe i mladog vina, kojeg uz miješanje sa friškim kozjim mlijekom u ovim krajevima zovu i štuju kao BIKLU. Mjesto i vrijeme održavanja objavit ćemo blagovremeno… kad usuglasimo Božje i ljudsko vrime… naravno sve prilagođeno “njenoj visosti Coroni”, a sve to da nam umjesto “Covid-19 ne dođe Kokuz-20” kao što prozbori mudri posjetitelj Jurjevih dana. Ponovo pozivamo sve zainteresirane sudionike, promotore, sponzore, donatore, izlagače, kulturne i turističke djelatnike… da nam se jave sa prijedlozima i mogućim sudjelovanjem kako bismo na vrijeme i javno iskomunicirali ovaj nadamo se višestruko značajan PROJEKT.
Zaključci SVRHOVITOG SHODOVANJA s prigodnog OKRUGLOG STOLA
AKADEMSKI PRISTUP INTEGRALNOM TURISTIČKOM RAZVOJU ISTOČNOG JADRANA s naglaskom na povezivanje u ZELENO-MODRI KLASTER možemo sažeti u sljedećem:
- prigodom formalnog i neformalnog višednevnog druženja iznjedreni su veliki strukturni problemi upravljanja RECIPTIVNOM DESTINACIJOM koji su samo intezivirani i postali vidljivi u koronakrizi, pa nam se po mišljenju većine sudionika uključivo i strane i domaće turiste, turizam… više događa nego kontrolirano upravlja,
- integrirani pristup kako u području menadžmenta tako i marketinga je skoro pa misaona imenica…te nam uz birokratske statističke podatke koji mnogi niti razumiju niti im je jasna poruka koja dolazi od mjerodavnih institucija, zapravo ne nude konkretna rješenja s prijedlozima mjera i aktivnosti u multiplikativnoj gospodarsko-kulturnoj grani koja čini preko 20% BDP-a,
- uz vatrogasne mjere, koje izazivaju prijepor kod ugostiteljsko-turističkih poduzetnika, a sve povezano i uz status djelatnika, nema svrhovitih prijedloga o “postkoronarnom nastavku djelatnosti o kojoj ovisi ne samo novi normalni život nego i preživljavanje, kako postojećih poduzetnika i djelatnika, tako i možebitno novih koji kroz poljoprivredu, gastronomiju, smještaj, adrenalinske sportove, eko etno aranžma, vide budućnost ostanka ili povratka u demografski opustošene krajeve,
- uz sve slabosti i prijetnje iznesene su i neke zanimljive prilike koje kroz snažniji pristup mogu utjecati na bolje pozicioniranje reciptivne destinacije kojoj se mora udahnuti jasan identitet, te kroz marketinšku komunikaciju i jasan imidž tržiti na emitivnim tržištima i to po BRANDIRANOJ VRIJEDNOSTI, pa se čuo i prijedlog da se kroz definiciju DUBINSKOG TURIZMA zapravo uđe i u spiritualni život kako na reciptivnom tako i emitivnom tržištu…
Zato i ovim putem pozivamo sve zainteresirane, a posebno one iz akademske zajednice, da nam se jave s mogućim svrhovitim prijedlozima i možebitnim rješenjima, kao i sve koji se bave sličnim promišljanjem da sučelimo mišljenja na jednoj prigodnoj Znanstveno stručnoj konferenciji s internacionalnim predznakom koju bismo priredili krajem travnja 2021. i svrhovito se družili, baš kao i naši preci stoljećima unatrag.
Pisane prijedloge saljite na email poduzetnik1@hotmail.com