American Airlines ukida sjedala u prvoj klasi na međunarodnim letovima u korist novih i poboljšanih apartmana u poslovnoj klasi, a popularnost poslovnih klasa na velikim visinama raste. Neki zračni prijevoznici potiču svoje elitne putnike da “prionu na posao” uvođenjem bračnih kreveta, navodi CNN travel.
S obzirom na procjenu koliko naših čitatelja će se voziti u poslovnoj klasi sa bračnim krevetima ovu priču ne stavljamo u kategoriju vijesti, nego u priče jer nemamo kategoriju bajke.
Dok zrakoplovna industrija gleda prema budućnosti zabrinuta s podatkom kako je sve manje poslovnih putnika koji popunjavaju sjedala u poslovnoj klasi, okreću se eliti novim ponudama.
Zračni prijevoznici se nadaju kako će poslovni putnici u većoj mjeri sa sobom povesti svoje partnere na “mješovita” putovanja u kojima kombiniraju posao i slobodno vrijeme. Većina kabina poslovne klase dizajnirana je s ciljem privatnosti, ali ne i mogućnosti maženja s kolegom iz računovodstva.
Nova generacija dizajna omogućuje pretvaranje dva sjedala poslovne klase u bračni krevet koji je prikladniji za parove. – Covid je bio epski gumb za resetiranje. Promijenili su se prioriteti mnogih putnika. Više ljudi sada čezne za stvarima koje su se možda činile manje važnima prije nego što se svijet okrenuo naglavačke. Putnici žele sporiji ritam uz udobnost na putu. Isto vrijedi za poslovne putnike. Da, karijera je i dalje važna, ali vrijeme s voljenima ne treba žrtvovati. Trend miješanja posla sa zadovoljstvom pogoduje povećanju potražnje u kategoriji premium slobodnog vremena, naglasio je Daniel Baron, dizajner kabine i generalni direktor dizajnerske kuće LIFT Aero Design u Tokiju za CNN travel.
U ultra-otmjenoj međunarodnoj prvoj klasi bračni kreveti bili su norma od sredine 2000-ih, a možda je najpoznatiji bio Airbus A380 prve klase Singapore Airlinesa, a kasnije i jednosobni apartman Etihad Residence sredinom 2010-ih, s malim bračnim krevetom u vlastitoj sobi.
Tradicionalno su se u poslovnoj klasi očekivali široki, fiksni nasloni za ruke s obje strane te više prostora za odlaganje stvari. Veliki pomični pregradi također su bili povezani s prvom klasom, a ne s poslovnom. Industrija se pomaknula s ‘dajte mi potpunu privatnost’ u poslovnoj klasi na “dajte mi mogućnosti”. Zračni prijevoznici su shvatili kako nova ponuda može biti konkurentska prednost.
Možete li si zamisliti ušuškati se uz dragu osobu u avionu i dremuckati dok plovite oblacima? U prvoj klasi nova generacija super apartmana s visokim zidovima seže sve do stropova nekih od najnovijih širokotrupnih zrakoplova, nudeći neviđenu razinu privatnosti. Za nas ostale koji putujemo ekonomskom klasom više je riječ o stiskanju nego o priljubljivanju.
Sjedala u zrakoplovima su sve manja i putnici bi imali toga za reći na ovu temu. Primjerice
Turkish Airlines nedavno je uklonio nekoliko sjedala kako bi avion učinio dostupnijim najvišoj ženi na svijetu, koja je u rujnu letjela prvi puta.
Sjetimo se samo kako su neke nisko budžetne kompanije čak promišljale ukinuti sjedala na letovima kraćeg trajanja te ponuditi stajanje kao opciju što je srećom odbijeno pa stajanje ipak var za sada nije opcija na letovima.
Luksuz poput bračnih kreveta spram redovitih letova čini se kao priča iz bajke, no apartmani s visokim zidovima i bračni kreveti mogli bi postati standard za elitu. Ne sumnjamo kako će ovaj tip luksuza u avionima biti tražen.
Vrata koja omogućuju privatnost i ležeća sjedala značajke su novih vrhunskih apartmana koje American Airlines planira uvesti u svojoj floti za duge relacije
Sjedala u Flagship Suiteu bit će dostupna na svim isporukama Airbusa A321XLR i Boeinga 787-9 počevši od 2024., objavio je u rujnu American Airlines. – Vjerujemo da naš Flagship Suite proizvod pruža klijentima ono što najviše žele na dugom letu: vrata koja omogućuju privatnost, položena sjedala te izravan pristup prolazu i više osobnog prostora, stoji u priopćenju zrakoplovne tvrtke koja je najavila i kako će osvježiti unutrašnjost svog Boeinga 777-300ER i naknadno opremiti te zrakoplove sjedalima Flagship Suite krajem 2024. godine.
Više premium ekonomskih sjedala također će biti dodano američkim dugolinijskim zrakoplovima. Novi vrhunski dizajn sjedala u ekonomičnom stilu udvostručuje količinu prostora za pohranu u sjedalu, kažu u avioprijevozniku, a ima i naslone za glavu za veću privatnost i veće zaslone za zabavu.
Izvor: CNN travel, foto: Singapore Airlines