Cjelokupan razvoj ljudske zajednice temelji se na samoodrživosti, kako gospodarskog razvoja tako i kulture i ekologije, a integralno umrežavanje preko turizma svojevrsni je Pitagorin poučak gdje su na katetama poduzetništvo i kultura a na hipotenuzi eksponencijalna vrijednost turističkog privređivanja.
Dobar primjer ove društvene simbioze pronašli smo u pitoresknom Vrgorcu na obroncima Biokova ispod brda Matokita koji stoljećima dominira drevnom župom Rastoke. U tom ambijentu rodio se i prve dječačke korake napravio je i slavni hrvatski pjesnik Tin Ujević pa se ovaj gradić u kulturnim krugovima često koristi i epitetom Tinov grad. Kulturnom scenom također dominira i talijanski putopisac Alberto Fortiss koji je u svom djelu VIAGGIO IN DALMATIA – Put po Dalmaciji uz opis geomorfologije opisao i morlake ili dinaride koji su iznjedrili i slavnu baladu HASANAGINICA a koja je očarala predromantičarsku Europu a prevodili su je slavni europski pjesnici Norval, Puškin, Mickievicz pa i znameniti Goethe.
U novije vrijeme u gospodarskom i poduzetničkom imidžu grada dominira obitelj Pivac točnije Mesna industrija BRAĆA PIVAC iako su sami prerađivački kapaciteti i trgovački poslovi prošireni skoro na cijelu Hrvatsku pa i države u okruženju.
Turizam kao poveznica ovih kateta u identitetu i imidžu svakako se nameće kao vrijednosna kategorija ili brand samog grada pa i sve sto je povezano s ovim trojstvom ima i brandiranu vrijednost.
To je prepoznala i mlada kreativna ekipa iz marketinga MI.BRAĆA PIVAC te su u sklopu restorana KULA, u impresivnom ambijentu uz Tinovu rodnu kuću, postavili kulturno gastronomsku instalaciju koja povezuje gastro proizvode i samog Tina kao ljubitelja dobre kapljice a naročito vina iz Bunine.
Sve skupa upotpunjuje i specifični napitak poznat kao Vrgoračka bikla a dobija sa miješanjem friškog kozjeg mlijeka i mladog vina s pojezerskih vinogorja a sve upotpunjuje i slasna Vrgoračka jagoda..
Da se poduzetničko umijeće i kulturni identitet mogu dobro tržišno pozicionirati i turistički valorizirati govore i sve veće brojke u investicijama u ruralne vile ali i dolasku turista koje posebno privlači gastro ponuda na čelu s glavnom delikatesom dalmatinskim pršutom koji se spravlja i suši u najvećem pogonu u Republici Hrvatskoj kojim dominira slano jadransko jugo i mirisna dinarska bura.
Zato i podrška mladim marketingašima MI B.PIVAC koji na primjeru gastro kutka u restoranu KULA zapravo nastavljaju kulturno poduzetničke gene svojih slavnih sunarodnjaka koji su još u 18. stoljeću očarali kulturnu Europu a danas preko turizma globalni svijet. Bravo za mlade, bravo za vrhgorce bravo za baštinike i Ujevića i Pivaca i svih znanih i neznanih koje personificira Mate SVITSKI. I to je jedna ali vrijedna kap koja čini slap u konkurentskom identitetu i imidžu domicilne zajednice i cjelokupnog hrvatskog društva.
Fotografije: Marinko Brkić