Aktivni i outdoor turizam sve su popularniji na globalnoj razini. Tome je uvelike pridonijela i COVID-19 pandemija, zbog koje su se ljudi većinom vratili prirodi. Uz outdoor turizam veliki porast bilježi i potražnja za kvalitetnim eno i gastro proizvodima, a stručnjaci najavljuju i daljnji rast. Kako bi svojim posjetiteljima ponudili kvalitetne sadržaje, turističke zajednice poluotoka Pelješca zajednički razvijaju upravo outdoor i eno-gastro ponudu. Sve četiri turističke zajednice, odnosno Janjina, Trpanj, Ston i Orebić, u suradnji s tvrtkom Feel IQM, napravili su operativni plan, a sada se kreće u realizaciju projekta.
Cilj projekta je produljenje pred i posezone kroz umrežavanje različitih dionika i poticanje gospodarskog razvoja. Proizvod je namijenjen gostima koji duže borave na Pelješcu, a tijekom boravka žele autentično iskustvo inspirirano bogatom gastronomijom, vinskom tradicijom i aktivnostima na otvorenom, kao i jednodnevnim posjetiteljima koji žele doživjeti posebno turističko iskustvo. Tematski mjeseci će se odvijati od ožujka do prosinca. U eno-gastro segmentu osmišljeni su proizvodi na temu Malostonskih kamenica, stonske soli, peljeških okusa, vinara i kapetana.
U projekat će se uključiti gospodarstvo cjelokupnog poluotoka Pelješca. Tako će se segmenti svakog proizvoda moći doživjeti kroz cijelu godinu, a pričat će se priča o posebnostima i bogatstvu Pelješca. U posebnim tematskih mjesecima snažnije će se promovirati određena tema. Za razliku od dosadašnjeg koncepta, primjerice priča o pelješkim vinarima, stonskoj soli i slično, tema će posebno biti promovirana u ugostiteljskim objektima i vinarijama. Tema će biti uključena i u turističke pakete agencija, te promovirana u ponudi hotela, kampova i ostalih smještajnih objekata.
Turistički proizvodi će se dugoročno razvijati, u tijeku je osmišljavanje manifestacija i itinerera boravka gostiju za eno-gastro proizvod. Istovremeno se radi i na razvoju outdoora, prva faza je osmišljavanje staza za planinarenje i brdski biciklizam, radi se digitalni zapis istih, a zatim slijede radovi na označavanju staza, mapiranju i promociji. Pelješac ima izniman potencijal za razvoj eno-gastro ponude, prepoznat je po vinarstvu, tradicionalnim restoranima i konobama. Pelješac je prepun planinarskih i šumskih puteva, vinskih cesta… Kroz gotovo cijeli Pelješac prolazi i Napoleonov put u dužini od 61 kilometra, što ga čini izvrsnim mjestom za pješačenje, planinarenje i brdski biciklizam.
Foto: Ivo Biočina/ Hrvatska turistička zajednica
Zamislite boravak na otvorenom u netaknutoj prirodi, raznolikoj vegetaciji, uz obilazak rustikalnih mjesta gdje možete kušati domaće specijalitete pod pekom i pri tome uživati u jedinstvenom okusu plavca malog. Zamislite idealno mjesto za bijeg od stresa i užurbane svakodnevice – zamislite Pelješac.
Naslovna fotografija: Andrea Šain/ Turistička zajednica općine Orebić